2008-06-13

på soffan..

med mig själv..
ja det blir så när man bara gråter..
ingen vill vara med en..

men ändå..
på soffan med mig själv har jag gjort en djup analys..
jag har hamnat i en sån där'n omtalad ålderskris..
trots att jag liksom är mittimellan två jämna tal...

jag har konstaterat att:
  • jag kommer inte att kunna reproducera mig fler gånger..
  • det kommer att bli mycket svårt att gå ytterligare en lång utbildning i syfte att försörja sig på uppnådd kompetens..
  • jag är inte tillräckligt rik för att lägga arbetsskorna åt sidan...
  • min kropp har hållit jämna steg med min ålder, vad gäller allmänt förfall..

precis så är det..

så nu är det bara att gilla läget..

helt enkelt..

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men älskade lilla Groda....har inte varit här på ett tag nu. (Har haft fullt upp med att gråta jag med... och åka till London och gråta där med. Ingen ville vara med mig där heller och jag ville bara var med mig själv där med. )

DET var jätteskönt att gå och skrota i London på egen hand! :-)

Livet går vidare....och det FINNS en massa lycka i det trots allt möjligt och omöjligt.
Skickar en massa kramar till dig!

Lyckliga Grodan sa...

tack londongirl..
ibland behövs tårarna oerhört mycket..
nu har jag verkligen släppt alla "jagbordevaraglad"känslor och bara följt med sorgvågen i någon vecka..
den har planat ut..
och det känns bättre än innan..

tack för kramar..
och kram tillbaka..

Anonym sa...

De vill säkret vara med dig fast du gråter. En del människor har bara svårt att tackla gråtande och vet inte vad de skall göra.

Elisabet. sa...

"Det kanske är hormonerna ..?" skulle väl någon klok gumma säga?

Som jag. Till exempel.

Den där sorgen känns bekant .., sorgen över att Nånting Är Förbi.

Det är kanske som du säger .., bara att gilla läget.

Varm kram!