2006-09-18

barn..

satt uppe sent i går och följde valvakan..
jag är glad över maktskiftet..
märker jag förvånat...
ja, förvånad över att jag engagerat mig..


jag har räknat mig som i princip opolitisk..
men har under flera år retat mig på den politik som förts..
den som gör att man som förälder idag inte har möjlighet att välja att vara hemma med sina småbarn...
pga ekonomiska skäl...
den politik som basunerat ut att barn ska vara på dagis... punkt...
alla andra lösningar, t.ex att föräldrarna är med sina barn är dåliga...

jag tror att det är fel....

därför röstade jag inte på socialdemokraterna...
för de väljer bort barnen..

och så blev grodan politisk...

1 kommentar:

Batbut sa...

Jag håller med Dig till fullo! Och drog mitt strå till stacken för att få till en förändring... Bara hålla tummarna att de kan leverera också