2007-04-08

på pricken....

i går kväll..
när jag skulle sova...
började det klia över hela kroppen..

när jag tog av min randiga pyjamas..
så framstod min kropp vackert blekfet..
men med tillkomst av runda nässelutslag...
överallt...

överdosering av godis kanske..
för jag är inte allergisk mot något...

efter en helt klar överdosering av kortisonkräm och allergimedicin...
(som vi alltid har hemma... så här långt från sjukhus vill vi inte att våra gäster ska bli väldigt sjuka.. om de får en allergisk reaktion...)
somnade jag...
trots den intensiva klådan..

idag är jag prickfri.. och klådlös...
hittills...

7 kommentarer:

PGW sa...

Prickig groda kan inte vara bra. Men sådant där påskgodis är rätt skumt, mycket märkliga E ... (fyll i valfri siffra). Håll dig grodfärgad nu.

Lyckliga Grodan sa...

E..:n är inte att lita på..

nu har jag slängt påskgodiset som var kvar....

abstinenssymptomen har redan slagit till..
*klättrar på väggarna*
;)

PGW sa...

Har du ingen opåskrelaterad choklad hemma?

Humlan sa...

Ajaj, inte roligt att bli prickig. Men fördelen är att det kanske är lättare att låta bli godiset.. jag kanske skulle överta dina prickar?!

Tankevågor sa...

Hua! Jag tycker det är läskigt med sånt där godis fyllt med opålitliga E-n! Nej tacka vet jag en chokladpralin!

Lyckliga Grodan sa...

ni har rätt..
choklad får det bli..

ikväll som kladdkaka..
med grädde..

humlis.. du vill inte ha såna prickar.. det kliade jävulusiskt..
och dessutom var jag utslagen till mitt på dagen idag av tabletterna..
så jag hoppas jag inte får tillbaka dem..

Elisabet. sa...

Du får väl kontakta nån vänlig doktor och höra dig för ...

Hoppas att det går över.