2012-11-03

extraordinärt lycklig och framgångsrik

jag läser att det som skiljer oss andra från extraordinära mycket lyckliga och framgångsrika människor är att de disciplinerat gör sådant de egentligen inte tycker om att göra
det som jag hoppar över
men som skulle underlätta mycket
så att jag kunde göra andra roliga saker

om jag var en sån extraordinärt lycklig framgångsrik person skulle jag
träna regelbundet ja varje dag förstås
alltid vika ihop och lägg in min tvätt
förbereda nästa dags måltider
ringa nära och kära varje dag
komma ihåg födelsedagar
duscha mer regelbundet (orkar inte förklara men ni som har mycket tjockt hår och/eller torr hud kanske fattar)
följa ett underhållschema för hus och bilar


då skulle det som bli ordning på torpet

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Här är en som har extraordinärt tjockt hår och som förstår på pricken.

Lisbeth på Tankevågor sa...

Eller så har man ett hår som krullar till sig vid minsta kontakt med fukt som jag. Det är inte ens tjockt.... Det lever bara sitt eget liv.
För övrigt känner jag igen mig jättemycket i din lista. Bara för att du påminde mig ska jag vika en halvtimme nu till löpbandet. Bums!