2012-10-31

jo

det känns mycket bättre än på länge
en klok människa som jag pratar med ibland säger att det senaste ett och ett halvt året har varit omänsklig för mig, arbetsbelastningsmässigt

nu är det ju nästan som vanligt, faktiskt mindre än vanligt för mig
så jag väntar in mig själv
själen är här som oftast
men kroppen är fortfarande tröttare än jag vill att den ska vara

jag tvingar ut den på dagliga promenader
och sover mycket
och äter bra

och till och med tog jag initiativ till en resa
maken var tveksam
(han är också trött)
jag bestämde att jag skulle åka själv
om han inte kom med
för att jag behövde komma bort från alla krav
alla krav
han följde med
tack för det

2012 är mitt nedvarvningsår
nästa år ska jag skörda min vila
och räkna in alla krafter som kommit tillbaka

Inga kommentarer: