2005-12-13

hjärtslag

jag smidde mina planer i helgen....
det höll på att gå i stöpet...
gullgrodan kom på att han nog skulle ha lussesärk när han var stjärngosse..
och tog med sig vår enda sådan till skolan redan igår...

men skam den som ger sig...
iklädd ett par vita byxor med mudd..
insvept i ett lakan..
med luciakrona på huvudet..
och tända ljus på brickan...
ylandes luciasånger...
skred jag ..hmm.. uppför trappan
och svepte in i sovrummen..
alla fick frukost på säng...
och blev lätt chockskadade..

katterna fick nästan hjärtstopp..
de har inte hämtat sig ännu...

jag gör nog om det nästa år..

14 kommentarer:

Visionary soul sa...

Det låter som en riktig hit! ;-) Kan tänka mig hur tjusig du var och hur vackert du skred... ;-)

PGW sa...

Fniss! Måste ha varit en upplevelse att se och höra dig :-))

Anonym sa...

absolut!
nästa år kanske jag lussar för Patrick... eller så lussar jag för ngn här i huset!

Vi på Kantarellen sa...

Sådana grejor skulle jag aldrig ha vågat mig på här. Pappa är ju trots allt nästan 83! =)

Lyckliga Grodan sa...

Jomenvisst.. jag var sirlig och smidig som bara en groda vara kan vara..ha ha ha...
det var riktigt uppfriskande faktiskt.. jag har inte lussat på säkert tio år.. då tillsammans med de riktigt små

Anonym sa...

Vi vill se dig nästa år!

Humlan sa...

Underbart! Det är sådant som man behöver göra för att klara av den grå vardagen!

Lyckliga Grodan sa...

anne-maj.. ja.. jag skulle ha bett dem ta kort.. men de var rätt chockade faktiskt..hihihi..
humlan.. exakt.. man gör ju sitt bästa..

Klimakteriehäxan sa...

Bravo. Jag kom aldrig längre än till tanken. Och är tveksam till hur pass bejublat mitt framträdande skulle ha blivit..

... sa...

man önskar sig bildbevis ja! Inte för att vi inte tror dig...utan för att få UPPLEVA!

Batbut sa...

Skulle gärna vilja höra Storgrodans version av det hela*s*
Stortrollet sade med bestämd röst igår "få nu inga dumma idéer för det slutar bara med brandkåren"

Cornelia sa...

Jag saknade faktiskt en lucia här hemma - får väl bli jag då nästa år.

Anonym sa...

Ha ha, va härligt! Önskar att jag hade varit där!

Anonym sa...

Kimmi har rätt! Vi kommer ihåg det här till nästa år och påminner Grodan i godan tid.