2006-10-25

varulvsskräck....

har fått en utmaning från wimsan..

A is for age: sådär på ett ungefär.. men alltid rätt.. hihih.. näää.. jag slutar larva mig.. 41 ½ bra precis

B is for booze of choice: portvin med mycket nötsmak

C is for career: företagare..men har också varit säljare.. truckförare.. brevbärare.. vårdbiträde och brödpackare..

D is for your dad?s name: Bror

E is for essential items to bring to a party: mig själv såklart.. och danslusten.

F is for favourite song at the moment: Soft Black Stars med Anthony & the Johnssons

G is for favourite game: uno.. och backgammon (IRL)

H is for home town: värsta skogen

I is for instruments you play: tvärflöjt..

J is for jam or jelly you like: hemmagjord hallonsylt

K is for kids: älsklingsungar gullgrodor

L is for living arrangements: i ett alldeles för krävande hus.. drömmer om nybyggt i funkisstil..

M is for mother?s name: Gunnel

N is for name of your crush: grodmannen of course..

O is for overnight hospital stays: bara ett par stycken när barnen föddes..

P is for phobias: varulvar.. (ja faktiskt.. de är livsfarliga..)

Q is for quotes you like: "alla gör så gott de kan i alla situationer"

R is for relationship that lasted the longest: Nuvarande som är på det nittonde året

S is for sartorial style: helst mjuka kläder..

T is for time you wake up: sådär vid sex-halvsjusnåret

U is for underwear: helst rent..och mjukt..

V is for vegetables you love: nästan allt.. men sjukligt glad i sockerärtor...

W is for weekend plans: göra mest ingenting.. men gärna lite trädgårdsarbete i lagomt mak..

X is for x-rays you?ve had: en handled

Y is for yummy food you make: min äggröra är god.. annars lämnar jag gärna detta till andra..

Z is for zodiac sign: vädur..

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: alla som vill.. den har ju cirkulerat ett tag..

Ä är för älsklingstrend: lugn och ro och lantliv..en bestående trend.. alltid är det någon som fattar att det är det livet handlar om ..

Ö är för en önskan just nu: förkylning väck.. omedelbums...

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag har dristat mig till att göra en helsvensk variant av alfabetet!

Lyckliga Grodan sa...

mycket bra.. det var lite krångligt.. ska genast kolla in din svenska variant...

Anonym sa...

Jag förstod att du spelade tvärflöjt! Du ser ut som en tvärflöjtspelare :-)

Men det här med varulvar hörrö ..?

/PGW

Lyckliga Grodan sa...

hörru bleking.. vad menar du med att det syns att jag spelar tvärflöjt..
hmrprrff.. jag tar det som en riktig förolämpning faktiskt..
;)
själv tycker jag att jag ser ut som en riktig cooling..

Anonym sa...

Förolämpning? Jag spelar också tvärflöjt! Som andrainstrument visserligen och dessutom väldigt dåligt men jag spelar defintivt tvärflöjt. Att hunden rusar iväg och gömmer sig under sängen när jag gör det beror mer på frekvensen på tonerna. Tror jag.

/PGW

Elisabet. sa...

Hm.
Jaså, du är egen företagare.
Jaha, ja.

*harkel*.

Lycka till med bokföringen ..-)

(Tvärflöjt är bara så vackert ..., kanske du får spela på mitt bröllop, jag menar, jag kan ju hyra in dig .. när jag nu gifter mig, förstås !)