2006-11-06

sitt vackert..

jo det går visst..
att lära gamla hundar att sitta..

eller snarare att lära om för damer i sin bästa ålder..

jag har faktiskt..
mycket stolt är jag också..
under hösten lärt om...
när det gäller något så inrutat som morgonrutiner..

numera gör jag helt enkelt saker i samma ordning..
och lägger fram kläderna redan på kvällen..
för er kanske något självklart..
men inte för mig..

det har resulterat i morgnar helt utan stress..

det här borde jag ha tänkt på för länge sedan..
men..
jag är så glad att jag äntligen kom på´t...

13 kommentarer:

PGW sa...

Perfa! Det betyder att du kan blogga mer på morgonen helt enkelt! :-)

Lyckliga Grodan sa...

yes..
precis vad jag egentligen eftersträvar..
;)

Humlan sa...

Det är väl tur att vi aldrig blir för gamla för att lära om eller lära nytt!

Mildamakter sa...

Bättre sent än aldrig :o)

Tankevågor sa...

Jag borde också göra så.....kanske kan jag också ändra om???

Moni sa...

Det där har jag försökt lära mig i flera år, men aldrig lyckats.
Hur övertygar man sig själv om att man vinner på att lägga fram kläderna kvällen innan?

Batbut sa...

Jag körde med det i några år, men av någon underlig anledning låg alltid den framtagna högen kvar när jag lämnade lägenheten......

Cornelia sa...

Här är vi två som skulle behöva lära oss det. Så vi slipper dra fram strykbrädan i panik på morgonen.

Jag tror jag måste pröva.

Lyckliga Grodan sa...

jag rekommenderar det verkligen..
livet blir enklare..

Anonym sa...

Rutiner är bra, sägs det,,, men det är nått jag är otroligt dålig på!

Lyckliga Grodan sa...

rita rita rita..
hej..
å så efterlängtad du är..

jag håller tummarna för att jag ska klara av de här...
kram..

The Female Dinousaur sa...

Jag försöker allt vad jag kan att göra precis som du. Ibland lyckas jag, ibland funkar det inte alls. Allt handlar om humör.
Och att försöka gå upp tidigare på morgonen, kanske... :-)

Anonym sa...

Det är många saker man borde gjort för länge sedan.. men TackoLov är det aldrig för sent att ändra sig, o gamla damer att lära sig :-)