2006-05-11

barnvaktslön....

hemma när jag växte upp spelades det mest radio..
en del jazzskivor..
visskivor..
och soulskivor fanns det..

jag var barnvakt åt grannen...
och upptäckte klassisk musik...
också..

nu gillar jag det mesta..
har haft perioder där jag mer ensidigt lyssnat på..
beatles...
marley...
dylan...

bowie...
ååh mr bowie.. tack för allt...
(gillar aladin sane mest.. och diamond dogs..)

u2
mfl mfl mfl...

men den klassiska musiken smyger sig in däremellan..
som en omväxlande pausfågel...

just nu spelar jag opera...
mozart...

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Oh... Trollflöjten är en av mina absoluta favoriter.

Tankevågor sa...

Min med Mamsen....och det är så vilsamt med den klassiska musiken. Återkommer också till den hela tiden.

Lyckliga Grodan sa...

trollflöjten är jättebra.. den första opera jag såg.. och det var tv-versionen..

PGW sa...

aaah Bergmans -74? Jag var fem år och såg till mina föräldrars förvåning hela operan. Sedan spelade jag LP-skivorna tills föräldrarna bad mig spela nåt annat som omväxling.