2006-11-07

hjärnspöken...


idag träffade jag en trevlig dam på jobbet..
hon kom för att berätta om något viktigt...

och så kom vi att prata om något helt annat..
och då berättade hon att hon flyttat..
till SKÅNE...

och om hur trevligt det var..
trots att hon bott i närheten av dessa skogiga trakter..
i nästan hela sitt liv..

är detta ett tecken..

just när jag klivit ur fåtöljen..
och tagit på mig täckbyxorna..
helt plötsligt går jag omkring och tänker på fjärilsbuskar..
de växer bara i klimatzon 1-3..
inte här..

:)

14 kommentarer:

Humlan sa...

När jag halkade runt på isiga gator förra veckan, då längtade jag norrut, där slaskar och isar det inte som här, där var det väl aldrig en såphal sörja som gjorde det livsfarligt att gå på de vita strecken på övergångsstället...

Vad jag menar är att det alltid finns tillfällen när man vill byta klimatzon, jag är säker på att du skulle sakna täckbyxorna när du tittade på de vissnade fjärilsbuskarna under en blåsig och regnblöt skånevinter (även om den är kort!).

Lyckliga Grodan sa...

du har helt rätt humlis...
helt rätt..

men fjärilsbusken är underbar..

PGW sa...

Om jag hittar någon bra klosterlokal i Skåne så kan du få komma ner och hälsa på på retreat och äta bullar och titta på fjärilar.

Lyckliga Grodan sa...

men pgw.. det är ju det vi ska göra i skåne..
vi fixar det tillsammans..
hälsohem för bleka och trötta..
med massor av fjärilsbuskar..
vilken bra affärsidé va??

PGW sa...

Jamen precis! Och vi kan ha dig och mig som måttstockar. Folk är bleka som jag när de kommer och vackert grodgröna som du när de åker :-)

Lyckliga Grodan sa...

betyder inte det här att vi måste ha en planeringshelg..
i hälsosam miljö någonstans..
;)

PGW sa...

Bubbelpool!!!

Ja planering menar jag. Förstås.

Anonym sa...

mmm... tänkte mig också söderut

vill söderut

för där jag är finns bara såphala isgator att krypa omkring på

men skåne är för långt söderut

Anonym sa...

.....men for ett nydelig bilde : )

Mette sa...

Oh Grodifer! Vill du flytta hit?

... sa...

Ja, kom söderut!
Det blåser visserligen här...och regnar...men det..BLIR RENT! :-D

... sa...

Det var ju det jag skulle skriva. Vi har ett par sådana fjärilsbuskar bredvid cykelbanan som jag passerar ganska ofta. UNDERBART att stå och titta på med alla sorters fjärilar i! Plantera en vetja..ibland finns det väl härdade plantor...kanske kan den stå i lä? Och täckas över med nå't när det blir för kyligt????

... sa...

http://www.blomsterlandet.se/wpc/forums/ShowPost.aspx?PostID=1422
Kolla..kanske kan va nått?

Elisabet. sa...

Perfekt!
Välkommen!

Jag bjuder på kaffe och gott fikabröd ..-)