2006-11-16

på gång..

släktsamling då lyckliga grodans moder fyller pensionär... ganska kul faktiskt.. att träffa släkt..

en ny förkylning.. eller är det den gamla som tänker ta om...

ledig måndag.. oj oj vad jag längtar...

advent.. känner ni i luften.. adventsstämning...

paktet på väg till grodskogen....saker jag beställt

helgen.. javisst det är faktiskt snart helg..

portvinet som jag beställt...

ordning och reda i huset.. feng shui vinner terräng...

en riktigt skön läsfåtölj i min egen läshörna...

8 kommentarer:

Anonym sa...

åja adventslukten den kjenner jag : )

Lyckliga Grodan sa...

visst är den mysig julie..
stearinljus..
och småmys..
pepparkakor....
och mörker..
och glögg..
fast jag gillar inte glögg, men gillar lukten..

Tankevågor sa...

Allt låter så mysigt ...utom förkylningen förstås. Tycker egentligen inte heller om glögg. Men mandeln och russinen är goda. Hellre varmt vin, Glühwein är gott. Inte så sött. Eller portvin som hör till min jul.

Vi på Kantarellen sa...

Advent.... det har det luktat länge i de Småländska skogarna.

Anonym sa...

Nja, det där med släkterimöten ger mej "krupp",, så det var länge sen jag var på dylika dumheter!

Anonym sa...

PS, bloggträff är nått HELT annat!

Anonym sa...

Amelia Jul sprider julstämning här i mig. Längtar! Tänker tjuvsmaka glögg i helgen.. få se...

Elisabet. sa...

Själv längtar jag mest efter .... glögg.
Mmmm.