2006-11-22

änglar...









jag satt och pratade med min arbetskamrat igår..
han tyckte att jag såg trött ut...
det är jag...
tredje veckan med bihålesymptom..
och varje kväll har jag lite feber..
och är jättetrött..

min arbetskamrat H ska åka till Kuba i kväll...
på semester med två kompisar...

igår kväll ringde han till mig..
du..
sade han..
sov lite längre i morgon..
jag tar ditt förmiddagspass...
så får du vila..

tack H...
gulle dej...
jag behövde det..

ha riktigt riktigt kul i havanna...

9 kommentarer:

Cornelia sa...

Vilken god arbetskamrat! Det värmer!

Anonym sa...

Oj!

Mette sa...

Åh jag vill åka till Kuba!!!

Humlan sa...

Hoppas att du nu ger kroppen en chans att rensa ur de där bihålorna! Ta Det Lugnt!
Krya på Dig!

Anonym sa...

Vilken snäll arbetskamrat du har! Men varför går du inte till doktorn? Du kanske behöver en pencillinkur?

Mildamakter sa...

Var rädd om honom...och om dig själv! ;o)

Visionary soul sa...

Det låter inte bra att förkylningen håller sig fast, och övergått till bihåleinflammation... kanske dags att vara sjuk på riktigt en stund, så du får vila upp dig? Du måste vara lite rädd om dig, vet du...

Batbut sa...

Någon klok doktor sa till mig en gång att när kroppen behöver vila så säger den ifrån, ex.vis med en bihåleinflammation (eller halsfluss). Så jag vidarebefordrar de kloka ordern från den kloka doktorn till en liten groda som behöver vila *s*

Lyckliga Grodan sa...

kloka grodor lyssnar på kloka bloggare:
jag vilar..
jag äter antibiotika, sort nr 2..
och jag äter c-vitamin..

och idag känner jag mig faktiskt bättre..
jag tror det är all omsorg och värme som gjorde det..
tack..