2007-05-16

att gå på lina..

det är ungefär vad jag sysslar med...
jag kämpar för att hålla mig kvar i verkliga världen..

utan att falla ner i..
dras med i..
drömmarnas land....

jag drömmer mig iväg..
geografiskt..
relationsmässigt..
professionellt...

ja på alla plan....

och så vaknar jag upp...
till det liv jag faktiskt lever...
som jag själv har valt..
och alltsom oftast är så himla nöjd med....

jag har nog haft dåligt samvete för mitt dagdrömmande förr..
men..
drömmarna är på något sätt gödsel för verkligheten...

det blir oftast något ur dagdrömmarna som får fäste i vardagen..
och då var det ju någon mening förstås..

/drömgrodan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är drömmar som bygger vår fantasi. Utan drömmar, vad vore man då? Ett arbetande kärl bara, kunde likaväl vara en maskin, en robot? Länge leve drömmarna!!! Ylle

Anonym sa...

Lite sån e jag me, men har ibland svårt att dra mig ur mina drömmar och då blir verkligheten lidande...

/Unique

Anonym sa...

Lite sån e jag me, men har ibland svårt att dra mig ur mina drömmar och då blir verkligheten lidande...

/Unique