2005-07-25

segrar

Tillbringade hela dagen i går på det stora nöjesfältet. Stapplade vid stängningsdags till bilen, med ett fånigt leende på läpparna. Det är nästan lika roligt att åka berg-och-dalbana med en liten groda som övervunnit sin rädsla, och vågar prova som det är att studsa studsmatta. Kanske till och med roligare. Jag blev så upprymd av upplevelsen att jag sa ja till att åka slänggunga. Illamåendet kom som ett brev på posten. Men det var det värt med tanke på lillgrodans stora smil hela kvällen.

bäst just nu:
jag har hittat mina borttappade glasögon
förväntan inför en tvådagars tur över sundet

saker jag inte borde gjort:
(tomt, men det är ju ändock bara morgon!!)

jag drömmer om:
ekonomiskt oberoende, suck suck...

tjingeling

2 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Härligt, trots illamåendet!
Själv tog vi en tur i Lustiga Huset på Grönan med snart treåriga dottern för några dagar sedan. Hon var lite skeptisk, och när vi åkte Flygande Mattan ner, fällde hon en tår...

Lyckliga Grodan sa...

I första uppförsbacken i berg-och-dalbanan var det lite darrningar på underläppen, när vi åkt färdigt sa hon: Det var ju jättekul, vi åker en gång till, och det gjorde vi ju...