2006-04-25

trippel...







dagens lyckoämnen....

espressomaskinen är ihopplockad igen..
och fungerar..
(nej jag tänker inte säga vem som satte ihop den inte så rätt..)

jag har fått ett par yllesockar som stickades av min farmor..
(hon dog -98, nästan 90 år gammal..)
hennes värme finns kvar i de oslitna sockorna...

det har kommit till min vetskap...
att nästan nio veckors semesterersättning..
från när jag var en anställd groda..
bara ligger och väntar på att bli utbetalda..

så här sitter jag..
drickandes trippel espresso...
med varma sockar på fötterna..
och mailar: verkställ utbetalning....

ps... jag myser...
ps igen.. jag lyssnar så klart på teddy p.. lördagsprogrammet..

14 kommentarer:

Humlan sa...

...en bra dag!

Lyckliga Grodan sa...

humlis.. en utmärkt dag.. nu ska jag ta en tur på den vaknande tomten...

Anonym sa...

Å wow vilken skön överraskning! Det är inte varje dag man har pengar som bara ligger å väntar på en.

Lyckliga Grodan sa...

moni.. det bästa var ändå sockarna..men pengarna kommer väl till hands..
jag vill ju inreda lite mysigt här hemma.. och så fixa i trädgården... och så köpa en väska jag sett.. och ett par skor.. och..
och ... och ..

Tankevågor sa...

Åh, Grodan....de där raggsockorna blir jag avis på. Nu förtiden har jag ingen som stickar raggsockor till oss längre. Och jag älskar raggsockor. Jag kan inte sticka....jo rakt fram men inte svänga. :(

Lyckliga Grodan sa...

jag kan inte heller sticka..
och jag älskar raggsockor..
så jag blev alldeles tårögd när jag fick dem..
den som sparat dem hade dessutom tänkt på mig.. så det blev dubbelt fint...

Cornelia sa...

semesterersättning - finemang - bara så där - nu kan du köpa frön till din trädgård

Lyckliga Grodan sa...

precis vad jag har tänkt cornelia.. och en bänk som jag ska sitta på i kvällssolen..
och några härdiga gammeldags rosor..
har ju hittat igen några av förra årets växter.. som verkar leva i år också..
ger mersmak..

Anders sa...

Fint att räkna upp när det haglar sköna saker. Glöms ofta bort.
Och så bra att du gottar dig så gott!

Anonym sa...

Här är livet som ska levas!

Lyckliga Grodan sa...

anders.. livet är gott.. om vi törs.. och att gotta mig.. det är min specialitet.. det enda som ska tas ut i förväg är glädje.. :)

annemaj.. precis så...

Vigg sa...

Wow...njut så länge som du bara kan.

Får man fråga hur du lyckades med att plocka sönder maskinen? Jag är sååå nyfiken, för att vara fågel...

Lyckliga Grodan sa...

vigg.. hhrrmm.. det är inte så farligt som det låter.. vi har väldigt kalkrikt vatten, så med jämna mellanrum kalkas maskinen ur.. oftast av mig.. då måste man skruva loss ett filter..och när man sedan ska sätta ihop alltihop igen (observera en skruv och en del) måste man vara ytterst noggran i passningen så att packningen kommer rätt.. annars pyser ångan ut.. och då blir det inget espresso...då blir det bara skruttkaffe.. och en blöt omgivning..
jag klarar inte riktigt att vara så noggrann i passningen.. det blir inget bra..
så var det..

Lyckliga Grodan sa...

vardag.. självklart ;)*skakar på huvudet*