2005-08-08

glädjande upptäckt

jag hade glömt bort att min lillasyster kommer hem idag. hon bor ju långt borta som sladdsystrar gör när de smärtsamt sliter av sina band till avgudade storasystrar (guess who??) och överbeskyddande föräldrar. Fast egentligen bor hon nära nu, bara 60 mil. Ett tag envisades hon med att bo utomlands: USA , Irland och England tror jag visst att det var.

I alla fall blir jag så glad av att hon faktiskt kommer hit ett tag nu. Hon fattas mig, och nu ska vi ta igen allt vi inte babblat om sen hon var här sist. Massor av god matoch dryck.. och hon har sin häftiga pojkvän med sig.. han som spelar med en mycket känd schlagerartist, och som brukar komma med autografer till barnen från andra kända schlagerartister. T.o.m jag har fått en autograf....

i trikåer

som alltid i sanningens tjänst

tjingeling

2 kommentarer:

Theron o familj sa...

Mmm, det är nåt speciellt med systrar. Har också en och idag är hon till stor glädje, men när vi var yngre..då rök hårtestarna!

Lyckliga Grodan sa...

min syrra är så sladdis så vi bråkade aldrig när hon var liten. Hon var bara söt och snäll, och brukade krypa ner i min säng när hon inte kunde sova. små svettiga fötter... Nu är hon fortfarande söt, och håller på att lära sig att inte vara så j-a snäll hela tiden..