2005-08-18

överkurs

man får det man behöver i livet (har jag läst mig till):

varför har jag fått (ja helt passiv var jag inte i införskaffandet förstås) en man som vill resa hela tiden? Jag tycker om att vara hemma, och jag hatar att packa.. det blir nästan inte ens gjort...

varför har jag fått en dotter som hela tiden, hela tiden testar gränser... jag känner ibland, hela dagen idag faktiskt, att jag inte klarar det... mitt tålamod måste vara det mest långsamväxande i riket.. det har inte hänt mycket på tio år

Vad är det jag ska ändra? Jag fattar ingenting... Jag verkar inte lära mig mycket i alla fall

over and out för att låna mamselamsens ord

tjingeling

13 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du haft en helt underbar dag,,,packa o låt dottern bli hanbagage, så stannar du själv hemma och njuter,,,klart,,alla får som dom vill,,,,*fnissar hejdlöst*.

Batbut sa...

Ritas idé var inte dum inte! Eller så tar Du en låååång promenad, låter maken och dottern fixa packandet. Kommer hem glad och lugn

Lyckliga Grodan sa...

det känns genast bättre,tack Rita.. mycket genial lösning

Lyckliga Grodan sa...

battis du skrev samtidigt som mig..hi hi
det ska nog ordna sig.. storgrodan och jag ska åka till skåne på vuxensemester och gammelgrodan är här för att ta hand om de små...
kan det vara separationsångest både hos mig och dottern???

Batbut sa...

förmodligen, jag har börjat ångesten redan nu för att jag ska vara borta 5 dgr i september. Känner mig som värsta egoisten *s*

Vi på Kantarellen sa...

Jag stod nog också ganska still, när jag "bara" var mamma. Men vänta du!!! Det kommer att bli förändring sen, när de flyttat hemifrån. Jiiiiha!

Bloggblad sa...

Jag gillar inte heller att packa och resa - men jag gillar att VARA på en semesterort, så om jag kunde knäppa med fingrarna och vara där utan planering och packning...

Maken gillar öht inte att åka nånstans - blir lite enklare så.

Theron o familj sa...

Gillar inte att packa, gillar inte döttrar(lr söner heller för den delen) som försöker testa gränser, suck. Men jag gillar att resa, att vara på väg någonstans. Mysigt! (Det är kul när man kommer fram också).

The Female Dinousaur sa...

Jag gillar att vara packad, det är en jäkla resa... Öhhh? Svamlar lite bara, kan det vara fredagsdrinken?

Theron o familj sa...

Grodan! Vart tog du vägen?

Anonym sa...

Miss you!

Coola Morsan sa...

För mig var det tvärtom. Träffar bara typer som INTE vill resa. Som BARA vill stanna hemma. Som aldrig lämnade mig en sekund ifred, och som hellre köpte prylar och pysslade istället för att röra sig i världen.

Det är kanske sånt man ska ta reda på före... ;-)

Batbut sa...

Grodan, jag har inte gett tillstånd till en hel veckas bloggar permis! Aja baja fy skäms! Tbx till boet NU. Du behövs hos oss