2007-01-14

flyglektioner....

bloggvärlden bjuder de mest spännande saker..

för några månader sedan läste jag om städning hos mette..
hur man kunde få ordning på sitt hem...

nyfiken i en strut skuttade jag genast iväg till den amerikanska sajten..
och jag fastnade som en hungrig gös vid en metkrok..

det är ju sedan dess jag lärt mig bädda sängen..
och lägga fram mina kläder kvällen innan..
och jag rensar ur huset...
i små portioner...

i princip går det ut på att göra små små förändringar i sitt beteende...
och så får ju det en massa effekter förstås på allt annat..

ni får läsa själva helt enkelt..
flylady passar kanske inte alla...
men i stora delar passar det mig...

på söndagar har vi blixtstädning här i huset numera..
alla hjälps åt..
vi sätter timern..
och klarar vi det på mindre än en timme...
läggs hundra spänn i vi-gör-något-kul-till-sommaren-burken...

alla tycker det är kul...
och det har aldrig varit så städat i vårt hem...

jag törs nästan inte tro att det kunde gå så lätt...

/grodan numera utrustad med dammvippa..och timer..

6 kommentarer:

PGW sa...

Wow. Kan man hyra er?

Lyckliga Grodan sa...

nja..
mette och jag är nog rysligt dyra.. men klart övertalbara om jag får tala för oss två..
några glas vin..
och choklad...

och definitivt måste jag få gosa med hunden...
definitivt..

Anonym sa...

Va? Då ska jag ta upp på familjerådsmöte och föreslå detta. Idag ja.. Jenny och Emma städade sitt rum med godkänt på 1,5 tim. Konstnären tog tid på sig, hann inte städa färdigt efter 2 timmar, för hon skulle tll kompisen. Jag fick städa lite till.. Men timer och pengar till sommar låter bra ide! Jag och Maken hade hela huset så vi blev klar vid fyra eller fem tiden..

Mette sa...

Hm .... jag behöver städa idag. Städade köket i helgen ... supernoga ... just den där perfektionismen som bränner ut en. Diskade allt så det glänste och hm... ja typ det. Nu återstår alla skafferierna och golvet ... hm... att jag alltid ska göra saker så grundligt! Jag måste hjärntvätta mig med Flylady idag ...

Jag är väldigt dyr att hyra! Jag tar ... hm.... tja.... 2000 i timmen, hehehe.

Vi på Kantarellen sa...

Jag ska absolut ta upp det med Elsa... skulle väldigt gärna se henne tömma sin egen kattlåda. :-)

Anonym sa...

Här finns det vin och choklad! En obetydligt begagnad dammvippa likaså. Välkommen att städa hos mig!