2007-01-24

rak höger....

jag går en stressreduceringskurs...
puh.. vilket långt och snyggt ord..

den är jättebra..
vi är fjorton stressade själar som tillsammans lär oss..
om hur det är..
och vad vi kan göra åt det..

jag kände mig rätt lugn när jag började för några veckor sedan..
men...
nu är jag så irriterad på allt..

hon som leder kursen säger att det är så det kan bli..
när man med ett leende..
under en längre tid..
bara jobbat på..
och jobbat på..

sedan..
när jag nu slappnar av..
känner jag hur irriterad jag egentligen var..
då..
när det hände..

jistane mej..
ge mig en boxboll...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad det är nyttigt med sådana kurser, man lär sig en del om sig själv...

Lyckliga Grodan sa...

ja..
det är som att hålla upp en spegel framför sig..tända lyset.. och tvinga sig själv att titta på sig själv..

mycket nyttigt..
och faktiskt lite kul..

Cornelia sa...

Det låter intressant. Man (i alla fall jag) är ju ofta otålig när man är stressad. Så om man går på en stressreduceringskurs vill man kanske att stressen ska reduceras snabbt. Och när den inte gör det blir man.... (stressad?).Så, hav tålamod så infinner sig nog lugnet vad det lider.

Mildamakter sa...

Jag känner igen det där, det är först nu, snart två år efter min krasch, som jag inser hur mycket ilska jag hade inom mig då...och det är skönt att ha blivit av med den ryggsäcken.

Batbut sa...

Hijedanamej, det låter farligt... undrar vad som skulle hända med mig¨på en sån kurs... Jag skulle förmodligen åka ut med öronen före...

Anonym sa...

Det låter hur bra som helst. Skulle behövt en sån kurs för en månad sedan. Nästa gång liknande saker händer ska jag leta upp en stressreducerare. Tack för tipset! :)

Anonym sa...

Boxning är bra mot benskörhet också :)

Visionary soul sa...

Det är lite trist att det nästan alltid måste bli sämre först, innan det blir bättre... men det finns ju inga genvägar, det är bara att göra. Bra att du gör det! :-)

The Female Dinousaur sa...

Stressreducering... tänk vilka fina, nya ord "dom" kommer på i dessa tidevarv... Hoppas du får ut det du vill av kursen. Konstigt, jag har aldrig någonsin sett dig som någon som skulle behöva gå en... :-)