2007-01-04

notan till barnen...

vigors pappa tycker att föräldraförsäkringen ska göras om..
så att han kan vara på jobbet när vigor är sjuk..

jag citerar pappa teodor enl dn:

Han vill kunna använda "sina" pengar till att betala en person eller ett företag att rycka in när Vigor är krasslig.- Varför ska jag ha betalt för att vara borta från mitt jobb? Jag skapar ju jobb åt andra.

varför tror många med teodor att föräldraförsäkringen är till för föräldrarna??
den är ju till för barnen..
som behöver ha en förälder att krypa upp hos när de är sjuka..
som behöver få känna att de är viktigare än vilket jobb eller eget företag som helst...

jag tycker synd om pappa teodor som inte fattat mycket när det gäller föräldraskap..
men mest synd tycker jag om vigor..

barn får betala ett högt pris för detta välfärdssamhälle..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sagt! Och hur mysigt är det inte att sitta i soffan och bara kramas och pyssla om ett litet ynkligt sjukt knytte, när han/hon behöver en som mest.

/Unique

Tankevågor sa...

Håller med dig Grodan! Sorgligt att inte den insikten finns. Är så trött på att föräldrar abdikerar från föräldrarollen och glömmer bort att finnas där för barnen.

Berit sa...

Det är en balansakt det där. Pengarna till denna föräldraförsäkring ska ju komma någonstans ifrån, som tex. från de arbeten som pappa Teodor skapar.
Tänk så mysigt det också vore om barn hade en förälder att krypa intill även när de är friska.

Mette sa...

John säger att han vill ha betalt för Winston på Möllevångens toalett, nere i källaren. Det känns som om barnen inte alls har ett värde och dessutom säger han att DU stödjer honom och vill trycka upp knappar med hans ansikte på trots att du tydligen har egna magra katter som enligt Migge-Mogges utsago har anmält sig till Wahlströms ponnyklubb i Härnösand för att de ville på nå´t läger.

Anonym sa...

Jag som förälder skulle vilja ha någon som kom hem till mig med praliner och veckotidningar när jag är sjuk, läste högt och pysslade om mig. En sån föräldraförsäkring borde finnas för oss som har större barn

Anonym sa...

Håller med dig. Konstig inställning Vigors pappa har. Fast när jag var "barn" så fanns det tanter som kom hem till sjuka barn iaf vid längre sjukdom som vattenkoppor od. "Morksn"

Anonym sa...

Jag önskar att Teodor läste din sida. Tänk att han har ett jobb som han tror är viktigare än Vigor - eller att det finns någon han kan betala för att ta hans pappa-ansvar...

Lyckliga Grodan sa...

visst är det konstigt..
fast i det här landet är vi liksom hjärntvättade att tro att det viktiga i livet är att jobba, tjäna pengar och konsumera..
allt är ordnat runt det..
och barnen har längre dagar på sitt dagis/fritids än vad vi har på jobbet..
det är barnen som betalar ett högt pris för det...