2006-02-10

iakttagelse....

jag brukar snabbtitta på min kropp...
ibland..
jag har aldrig varit odelat förtjust i dess utseende..
och det är väldigt banalt att vara missnöjd med sin förpackning..ju
tycker jag..
alltså tittar jag inte så noga..
för vem vill känna sig banal...

det är ju det inre som ska räknas..

de senaste åren har jag känt mig så nöjd i min kropp..
hur den känns..
och vad den kan göra.

men när jag tittar på den..ordentligt.. länge..
då blir jag lite förvånad..
fast inte så glad..

den ser faktiskt inte ut som den känns..

9 kommentarer:

dixi sa...

's', jo då, om du tittar riktigt noga, du kan ju ha sett fel!

Anonym sa...

Man ska alltid gå på känslan!

Cornelia sa...

Känslan är naturligtvis rätt, och storgrodan håller säker med!

PGW sa...

äsch, sånt där handlar om bra belysning bara.

Visionary soul sa...

Jaa... det är inte helt okomplicerat det där med kroppen, man "ska" ju inte bry sig om hur utsidan ser ut, och det är ju väldigt lätt att tycka fast inte fullt så lätt att göra! :-) Det är ändå bra att din kropp KÄNNS bra, det är nog ganska vanligt att man varken tycker att man ser bra ut eller mår fysiskt bra... och så får man inte glömma att man är himla subjektiv när det gäller uppfattningen om utseende; du kan faktiskt vara helt ensam i hela världen om att tycka att din kropp inte ser bra ut! :-)

Lyckliga Grodan sa...

mmm.. fel belysning.. titta en gång till.. eller inte titta alls kanske..
vi får se.. hjärnan och kroppen kanske kommer i samma fas så småningom..

känslan är nog viktigast faktiskt.. det vore tråkigare om den inte kändes bra..

Batbut sa...

Asch då, Du har fel ögon på Dig bara. Du ska ha de rosaskimrande, så blir det mer rättvisande. Jag har något mystiskt tvärs om - att min kropp känns sämre än vad den ser ut. Är det hjärnan jag behöver träna då och kan skippa alla mystiska yoga hundar, hästar, giraffer o dyl?

Lyckliga Grodan sa...

ok.. rosaskimrande.. är det ögonskuggan det??
mer yoga vännen.. då känns det bra.. men akta dig för avspänningen.. man kan somna.. det har hänt att någon snarkat till *fnissar våldsamt*

Anonym sa...

Håller med om att känsla och funktion är viktigare än hur det ser ut.
Om kroppen funktar och känns bra, då innebär det i sig att den ser bra ut, eller hur?

Annars blir det som en tom presenförpackning.