2006-02-17

värsta släppet....

jag har varit hos doktorn idag..
hu vad jag blir liten när jag ska dit..
nervös blir jag..
och så glömmer jag hälften av det jag ville säga..

han är jättesnäll min doktor..
och jag är egentligen jättefrisk..
han får mig att känna mig duktig..
och hälsosam..
och så går jag nöjd därifrån...

så nu när jag varit så duktig...
känner jag världsamycket för att släppa kontrollen helt..

man kanske skulle ta och dricka sig full..
dansa ohämmat och galet..
säga vad man vill till någon man tycker är helt fläng..
(fläng är det skönt flängaste ord jag vet)
trycka sitt underliv mot någon snygging..
slänga mössan i diket när man går hem i vinterkylan..
vräka i sig en påse chips på morgonkröken som frukost..
vakna upp med en främling...

hhrrmm..
det var länge sedan jag gjorde så..
det var då det..

nu.. nu får det bli något annat...
något trevligare.....

15 kommentarer:

Humlan sa...

Gå du hem och gör något trevligare! ;-D

Men visst ska man vara lite galen ibland, man kan ju vara det i hemmets trygga vrå och välja sättet man är det på...

Anonym sa...

Puh, jag fick nästan hjärtsnurp. Tur jag läste sista meningen!

Anonym sa...

Hahahahaha "fläng" är ett av mina favoritord. När jag var 9 var det himla cool att säga "fläng". Nu är det inte så cool längre. Men ingen kan komma och säga att ordet "fläng" inte är kultigt!

Ilva sa...

Om du blir sa har av att ga till doktorn, hur blir du da nar du gar till TANDLAKAREN???? Flanggroda dar!

Vi på Kantarellen sa...

Som vad då?

Gagga sa...

Härligt!

Anonym sa...

Underbart alltså i tanken...

PGW sa...

Jag träffar en främling i badrumsspegeln varje morgon. Har ingen aning om vem den där gamla slitna människan är. Gills det?

I övrigt låter mösskastande och annat väldigt trevligt :-)

Anonym sa...

Fläng - körde vi med som små, min bror och jag - nu var du själv lite fläng eller?

Lyckliga Grodan sa...

nu blev det ju inte så vilt som förr i tiden..
ett gott vin..

greven av monte cristo med depardieu i huvudrollen..

en sprakande brasa..

jämrans vad lättroad man är nuförtiden..
och förhoppningsvis vaknar jag INTE med en främling i morgon..

Lyckliga Grodan sa...

ilva.. det slog mig just.. jag går nästan aldrig till tandläkaren..
tänk om jag blir superfläng när jag varit till en sån..
måste nog prova...

Batbut sa...

*asg* Det är tydligt att Du fått galna grodsjukan. Möjligen att farbror doktorn penslade tungan med lite morfin när han kollade tonsillerna?

Visionary soul sa...

"Fläng" är helt underbart töntigt, ett sånt där ord som man kan använda när man ska uppfylla sin förälderliga plikt att vara pinsam! Hade glömt det ordet, tack för att du påminde, ska genast testa det på dottern...

Med din härliga fantasi när det gäller "flängheter" kan det ju bara inte finnas några tråkiga situationer i ditt liv! :-) Släng mössor, ät chips till frukost, gör allt det där (utom att vakna med en främling... det tror jag du ångrar för mycket...). Oj vad inspirerad jag blev, tack för det! :-) Ska genast tänka ut kul sätt att släppa kontrollen!

... sa...

*asg* jag säger flängD... Frågan är om jag är töntig eller kultig då. Jag tror jag är kultig...och FLÄNGD! ;-)

Lyckliga Grodan sa...

flängd.. är det samma som fläng alltså..
klart kult..