2006-10-07

3-1

jag var ruskigt sportintresserad i min yngre upplaga..
ställde klockan för att kliva upp och titta på canada cup..
såg alltid sportspegeln på söndagar..
var aktiv i alla sporter jag hann med..

men det var då det..
nu är jag intresserad till nöds..
kanske är utbudet för stort..
kanske är det annat som helt enkelt är roligare..

i grodfamiljen har det länge funnits en sportdivision...
med grodmannen som sportchef..
och grodjunior som vice..
vi andra har förstrött oss med andra saker...

men nu..
nu är jag ensam kvar..
i morse suckade minsta grodan..
nää.. de visar fotbollen på trean..
och den har ju inte vi..

så det kan bli...

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Vi har trean, men inte tusan tittar vi på fotboll.

Så det kan blir...

Lyckliga Grodan sa...

ja.. så kan det också bli..
jag skulle ju inte heller ha tittat på fotboll om jag hade trean..
:)

Bloggblad sa...

Här har vi ett otal antal sportkanaler - på tok för många, och alltid är det fotboll i nån av dem...

Anonym sa...

Konstigt... Tre rider och en är ishockeyidiot. Ishockeyn tar stort plats i vardagen såsom helg. Hur kan det komma sig?