2006-10-05

efteråt...















i går blev jag så förolämpad jag någonsin blivit av en annan människa..
på allvar..

jag satt mittemot en man som kallade mig egoistisk, girig, torr, befängd, lat...
han for ut i långa haranger om hur jag var...
och lade till "fast jag känner inte dig"..

jag satt där..
ofattbart lugn..
som om jag bara observerade situationen..

jag sa det jag ville ha sagt i sakfrågan...
men inget om vad jag tycker om den mannen...
inte ett ord..

idag är jag så trött..
och tom..
och sorgsen...

18 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Den mannen är ingen du behöver umgås särskilt ofta med, får man hoppas?

Lyckliga Grodan sa...

nej.. jag behöver träffa honom yrkesmässigt.. men inte privat..
... jag behöver inte tycka om honom.. bara uppträda professionellt.. vilket i sig är en utmaning..

Anonym sa...

....men kjæra nån, hur kan enkelte oppføre sig. Man blir så arrrrrrg......

PGW sa...

Jag föreslår voodoo.

Vi på Kantarellen sa...

Idioter finns det överallt.

Humlan sa...

En riktig energitjuv alltså!

(Men det var en vacker bild!)

Peter Madison sa...

Heh....du jag skickar mangeln med bud så kan du slänga den på hans korkade skalle.....vad sägs:)

Monica med yffen sa...

Men fy... Hur kan någon bara?

Av det jag kan läsa ut av situationen så var du i alla fall vinnaren som satt där lugn och sansad. Säkert kände han det också.

Anonym sa...

Stoppa honom I mangeln istället. Han kanske gör sig riktigt bra nymanglad....

Ta ingen skit!
Du är värd SÅ mycket mer.

Lyckliga Grodan sa...

tack hörrni..
jag var nöjd med att inte ha nappat på kroken och börja slänga ur mig skit när jag satt där..
det hade inte blivit bättre egentligen..
men kanske hade det känts skönt i stunden..
nåväl..
jag repar mig..
voodoo.. manglar och sånt...

han vet inte vad jag har i bakfickan helt enkelt..
;)

Tankevågor sa...

Proffsigt och coolt av dig att inte gå i mothugg med honom! Kram

Cornelia sa...

Bra gjort... det kändes väl bra att vara så behärskad...cool groda!

Visionary soul sa...

Men så intressant... undrar om det kan vara min dotters far du träffat på...? ;-) Han gör precis så, och äntligen har jag lärt mig att göra precis så som du gjorde mot den där dumskallen till människa... Det kostar energi, men det besparar en självrespekten. Och den är värd mer. Bra gjort! :-)

Mellan med mellis sa...

Strongt av dig att inte falla i samma låga tillvaro!
Go grodan!
Du visade att du var en bättre själ :-)

Lyckliga Grodan sa...

det känns så skönt att få stöd..och uppmuntran..
tack..
jag är väldigt nöjd att jag kunde vara cool..
till för några år sedan hade jag nog blivit ledsen och arg.. men yoga och meditation har faktiskt gjort något med den här grodan..
jag är coolare..
och nöjdare..

hej mellan..
välkommen hit..

Lyckliga Grodan sa...

visionary.. det var nog inte ditt ex...
men visst är det skönt när man hittar nyckeln till svåra situationer...
jag jobbade ett tag med en mycket gåpåig driftig man som inte lyssnade utan bara körde över folk inkl mig.. till jag fick rådet (av en annan man) att säga: det där låter intressant.. låt mig få tänka på det och komma tillbaka..

och det funkade.. ja det funkar på honom ännu (träffar honom ibland)..
så enkelt.. och oladdat det blev..

Mildamakter sa...

Snyggt jobbat tjejen!
Det är du som vinner i längden!!

Batbut sa...

Men herre min je... Var han verkligen i samma rum som Du? Hur kan man överhuvudtaget se något som helst egoistiskt, girigt, torrt (grodor är blötdjur), befängt i Dig? Att Du är lat ibland har Du själv sagt så det hoppar jag över...*s*

Ska jag komma och spöka för gubbjäkeln? Jag är jättebra på att vara elak