2006-10-13

liggsår...

som det vanedjur jag är somnar jag i samma ställning varje kväll..
jag kryper ihop bakom storgrodan..
mina knän i hans knäveck..
min högra arm under mitt huvud..
och så tvärsomnar jag..
ungefär ..

problemet är att jag sedan ligger så..
blickstilla..
i princip iaf..
under hela min sovtid..

med min inte helt oväsentliga tyngd har det fått konsekvenser..
min axel har fått liggsår..
på insidan..

ett muskelfäste har blivit alldeles platt och misshandlat..
och gör ont så som ögat..
med ett skräp i...

nu måste jag hitta ett annat sätt att sova på..
helt enkelt..

8 kommentarer:

PGW sa...

Byt sida med storgrodan så kan du sova på andra sidan.

Humlan sa...

Eller så vänder ni er om, så att han ligger bakom dig... (Det lät något! ;-D)

Lyckliga Grodan sa...

bra ideér..men det blir liksom fel..
jag föreslog att vi skulle lägga oss upp och ner på i sängen..
så att det blir rätt när man vänder sig.. fast man ligger på fel sida..
oj.. det blev krångligt det där..

PGW sa...

Tempurmadrass?

Anonym sa...

Hmm, du kanske har fått supraspinatustendinit? Det brukar göra mest ont nattetid. Hur ska det då gå med kommande skidåkning? Ligga PÅ grodmannens arm - kan det va´ nåt? Eller kanske kontakt med en groddoktor?

Visionary soul sa...

Annars låter det ju alldeles fantastiskt mysigt... får jag säga...

Lyckliga Grodan sa...

det är jättemysigt.. visionary..
och när jag sover ensam är det svårt att sova..
arton års sovande bakom honom har gjort det till en vana..
en god vana..

Lyckliga Grodan sa...

supraspinatus kan det vara airam..
nu sover jag vänd åt andra hållet..med min högerarm lagd på en kudde..
rygg mot rygg med grodmannen..
det går det med..
;)