2006-07-18

lägesrapport från köket...uppdaterad

idag kommer köket..
hem till oss..

vilket iofs är ett nöje..
dels att slippa åka och hämta..
dels att fnissa åt icke-lokala åkare som ska hitta till huset vid grusvägen utan namn...
nåväl..

grodmannen har...
tagit ner..
burit ut..
öppnat ny dörr..
slagit igen gammal dörr...
lagt nytt golv..
satt gipsskivor på väggarna..
målat fönster...
målat golv..

han har dessutom köpt ny såg..
kanske t.o.m flera sågar...
vad vet jag....
spikar och skruvar finns...
tillika vattenpass..
gott humör..
tålamod..

han är redo..

ps. han kan backa med släpvagn också..
och han är upptagen..
bara så ni vet

uppdaterad vid lunchtid....

vad jag har gjort????
inte mycket faktiskt..
sett vacker ut..
och kommit med glada tillrop..

man ska göra det man är bäst på..

9 kommentarer:

Humlan sa...

Vilket äventyr! Att få ett nytt kök...
Och det viktigaste verkar ni ju skaffat er; tålamod och gott humör.

Skrattar gott åt ditt ps, lite malligt sådär "så de SÅ" (hör du betoningen?), jag ser nästan hur du sätter näsan i vädret OCH har glimten i ögat.

Batbut sa...

Säger som Humlan, vilket spännande äventyr! Nytt kök vill jag också ha, här i Trollskogen. Fast stortrollet ser mest med skeptiska ögon när jag berättar om mina planer... Blir till att ragga upp byggkillar tror jag *S*
Beundrar Din egenskap att kunna stå vid sidan om och se vacker ut. SJälv måste jag ju in och peta i allt....

Anonym sa...

Han har händelsevis inte någon äldre, ledig bror? ;-)

Vi på Kantarellen sa...

En paragraf 42:a alltså.

Det brukar jag också vara.

Lyckliga Grodan sa...

humlan..jag så glad för den mannen..
battis.. jag har inga problem med att titta på.. inga som helst problem..
wimsan.. du har förstått hur det ska gå till.. glada tillrop...i vilsam ställning
lilla tant.. neej.. tyvärr..
mamsen.. paragraf 42??? vad är det???

Tankevågor sa...

Ha ha Grodan, det där ska jag komma ihåg när vårt kök kommer. Jag är jättebra på glada tillrop!

Anonym sa...

Förvisso hade jag en läcker köksmontör,, men fy i attans för allt slip/borr/sågdamm!!

Cornelia sa...

§ 32 är väl i alla fall arbetsgivarens rätt att leda och fördela arbetet...

Gagga sa...

Och där försvann ditt violgolv...