2006-07-10

tänkt..


om man latar sig tillräckligt länge....
får tankarna plats att röra sig..

anpassning..
jag har tänkt på anpassning..

en överlevnadsgrej..
the fittest survives..
det är onekligen sant..

men..
jag är hjärtligt trött på att anpassa mig...
typ i alla lägen..

och det är ju ett särdeles opraktiskt sinnestillstånd...
ibland..
men också genomförbart ibland..

hmm...
jag inväntar pendelns svängning....
till ett mer praktiskt förhållningssätt till saken...

/grodan som av någon obegriplig anledning sitter ensam ;)

4 kommentarer:

Visionary soul sa...

"The survival of the fittest" handlar om att de individer, som har förmågan att anpassa sina fysiska (och psykiska) förmågor efter förutsättningarna, är de som överlever och får föra sina välanpassade gener vidare till nästa generation... ;-) Det kan innebära att den som är "best fitted" vet när det är läge att ta en fight... eller fly... ;-)) Så nog är du tillräckligt väl anpassad! :-)

Anonym sa...

Jag arbetar med stenplattor från Älvdalen och dom är väldigt invidualister och jag försöker få dom passa till varandra och det är inte lätt uppgift så jag funderat på att abdikera som plattsättare och sätta in en kontaktannons med "Plattsättare sökes för en kort sommarromans"!!!

Batbut sa...

Det känns så befriande på något sätt att en sådan klok och sansad människa som Du också har pendlingarna. Känner mig inte ensam då. Och vi landar ju alltid på fötterna även om det gungar till ibland.

Anonym sa...

Åhh grodan sådan raring du har .
GIB som sagt.