2006-07-26

lyx....


den största lyckan i livet är att känna kärlek i hjärtat..
hjälp vilken mäktig känsla det är...

de fantastiska grodungarna som lär mig så mycket om livet...
grodmannen som lär mig om kärlek och tillit..

möten med människor...
och berättelser jag får ta del av...

det goda kaffet på morgonen..
den blanka sjön...
luktärtorna som doftar himmelskt ihop med sina grannar lavendeln..

livet i sig..
miraklet vi lever i..
luft...
vatten..
mat att äta..

jag blir alldeles varm i hjärtat...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant..Vi måste ta vara på det självklara och enkla..Det är det största !Tack för dina ord *kramis*

Humlan sa...

...och jag blir varm när jag läser dina små funderingar!

Patrik Pettersson sa...

Jag med...

Anonym sa...

Åh så fint du skrev vacker avslutning på denna heta dag

Moni sa...

Jag vet ingen som är så duktig på att uppskatta detaljerna i vardagen som du är!
Ska försöka bli bättre på det där jag oxå...

CrimsonAnna sa...

Du vet vad vardagslycka innebär. Vilken förebild du är för alla ledsna självar i västvärlden. Jag blir så glad av din sida:)

Lyckliga Grodan sa...

grodpussar på er alla därute...

Cornelia sa...

Det är inte så dumt att leva...eller hur?

Anonym sa...

*sniff*
Åh så fint skrivet!

Batbut sa...

Klok kvinna Du är kära Groda. Spontant kände jag "what goes around comes around" - Du får mao vad Du förtjänar *S*