2006-07-13

retro







sommarnattens lukter...
den svala sköna luften..
tar mig direkt till minnesförrådet...

sena kvällar vid sjön hos mormor och morfar....
med min hand i mormors mjuka mjuka hand..

på väg ut till utedasset hos bästa kompisen...
mörkt..
fladdermöss som flyger i natten...

cykelfärden hem efter en utekväll i den lilla stad där jag bodde under tonåren..
lampan funkade sällan..
eller var det så att jag inte iddes cykla med dynamon mot däcket...

helt vakna sommarnätter...
i vindskydd...
elden håller på att slockna...

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Låter som min ungdomstid.... om vi bortser från utedasset.

Oh... dessa somrar som jag hade med min bästa väninna. INGEN kan ha haft så roligt som vi.

Och på vintern gick vi i ide.

Mette sa...

Ja, det är väl märkligt. Vissa väder, ljus, mörker, smaker tar oss tillbaka. Trots att vi upplevt detsamma så många gånger. Men det tar oss alltid tillbaka till samma speciella tidpunkt. Som inte precis kändes speciell då. Ofta.

Bloggblad sa...

Fast jag som drabbats av en massa allergi som tagit bort mitt superbra luktsinne är ganska ledsen över att gå miste om sommarnattsdofter...

Batbut sa...

Du verkar lite tungsint my friend, hur är det? Allt okej? Och framförallt - var är Du?

Patrik Pettersson sa...

Plötsligt öppnade du även mitt minnesförråd.
Tack!