2006-07-09

smurf....


jag firar...

att jag är hemma...hel..oskadd..
att vi har rivit ut hela köket idag..
att vi ännu inte börjat svära över att passa in det nya..
att jag haft så skoj när jag läst ikapp i bloggsfären....
att jag och grodmannen har bröllopsdag idag...
att jag känner mig nöjd....
att hallonbuskarna bågnar av mognande godis...
att min syster mår bra...
att ungarna har tusen myggbett på benen...
att jag sniffade mig fram till en ny parfymfavorit på väg hem...
att jag har fortsatt semester...
att jag kan simma....
att jag bloggat i ett år minus en dag....
att jag är kär...
att livet är här...
och nu...

19 kommentarer:

NYC TAXI SHOTS sa...

,

PGW sa...

Puh, grodan är hemma igen! :-)

Humlan sa...

Grattis, till allt!!!

Och välkommen tillbaka till bloggeland!

Tankevågor sa...

Härligt att du är hemma igen och att allt är väl med dig! Grattis till allt!

Lyckliga Grodan sa...

puss på er....

Visionary soul sa...

Välkommen hem, och grattis till bröllopsdag och snart-års-dag på bloggen och... resten också! :-)

Vi på Kantarellen sa...

Löööövly!

Batbut sa...

nice to hv u back! Nu är ordningen återställd. Grattis på bröllopsdagen!

Anonym sa...

Stort grattis på Bröllopsdagen

Vet du vad Finlandsd bästa hallomplockare heter? Om inte så är det Maskihallonen.
Nu kan jag gå o lägga mig för nu har jag varit rolig nog för idag( förlåt alla ev finlandare som tar illa upp;))

Anonym sa...

Du verkar ha så mycket livsglädje! Härligt att läsa!
Grattis till det ena och andra:-)
Iförrgår fick vi besök av Padda men ingen Groda....

Mildamakter sa...

Välkommen hem och grattis på bröllopsdagen :o)

The Female Dinousaur sa...

Så skönt med någon som ser livet från den ljusa, gröna sidan. Jämt. Grattis till allt!

Annela sa...

Jag har en groda som bor i min koloni vid komposten. Är det en släkting, månne??

Mette sa...

Oh vad kul att den lilla skuttande Grodifer är tillbaka hel och ren! Välkommen!! = )

Moni sa...

Å wow så många bra saker! Grattis på bröllopsdagen och skönt att du är hemma igen!

Anonym sa...

Grattis till årsdagarna! Härligt att läsa om dina fröjder, de gör mig varm om hjärtat och glad i sinnet!

Vigg sa...

hyllningar från semesterviken...

höres
Vigg

Anonym sa...

Åhh så snäll du är grodan jag tar helikoptern tänd ljuset på landningsbanan ,,,

Lyckliga Grodan sa...

tevattnet är på värmning..
leta efter hallonbuskar..
oklippt gräs..
och en groda..