2006-08-08

böcker..

en bokutmaning...
vilken gåva så här i lata sommardagar..
liggandes på en klippa mest hela tiden..
med en bok framför näsan...

jag är en ökänd bokslukerska..
men med lite dåligt minne..

1) One book that changed your life? Meningen med livet av Viktor Frankl... en man som överlevde koncentrationsläger under andra världskriget.. Hans bok gav mig nyckeln till ett lyckligt liv...

2) One book you have read more than once? Narniaböckerna nötte jag ut på sjuttiotalet, sedan har jag läst Tolkiens böcker många gånger.. och några av Astrid Lindgrens böcker.. Saramagos böcker läser jag om ibland..

3) One book you would want on a desert island? Svår fråga.. Vet ej...

4) One book that made you laugh? Jag skrattar ju ofta högt när jag läser.. sist var det Stieg Larssons män som hatar kvinnor... Marian Keyes får mig alltid att skratta..

5) One book that made you cry? Elizabeth Georges senaste ... gråter ofta till film också.. och är allmänt lättrörd..

6) One book you wish had been written? ???? Pass....

7) One book you wish had never had been written? Böcker som visar på en rätt väg att leva.. t.ex mein kampf.. das kapital...vissa religiösa rättesnören..

8) One book you are currently reading? Har nyss läst ut Stieg Larssons tvåa.. inte hunnit börja med någon ny...

9) One book you have been meaning to read? många böcker blir det.. har en hel drös hemma som väntar..

10) Now tag five people: ni som känner er manade..och inte har lekt denna lek...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Det där måste jag pröva.

Men du, jag vet att du har lite härliga småspel. Spanade här hos dig inatt men kunde inte finna igen dem. Skulle du kunna tänka dig att länka till några igen, här eller på mailen? Min sömn har nämligen fått hicka och spel är bra om kvällen :)

Gagga sa...

Du kommer väl?! Ska bli trevligt att träffas!

Meeri sa...

Trillade in här av en slump och såg att vi svarat likadant på bok-quizzet på två frågor... lite kul tyckte jag. Simma lugnt.

Lyckliga Grodan sa...

hej meeri..välkommen hit..
jag hoppar över till dig.. och kollar in vad vi läst för böcker..