2006-08-30

sanslöst pigg...

jag har ett längre tag varit skeptisk till västerlandets medicinska vetenskapsfilosofi...
eller rättare sagt bristen på den..

man tror sig veta att sjukdom uppstår utan samband med resten av livet..
vilket för en groda ter sig mycket osannolikt..

nå..jag ska inte tråka ut er med det..

sedan flera år har jag en ayurvedadoktor..
som kommer med kloka råd..
och ger mig stärkande örter...

och jäklar i den..
oavsett om det beror på något mellan mina öron..
eller på innehållet..

det senaste örtkollijoxet har gjort mig pigg igen..
jag är t.o.m lite irriterande för omgivningen..

/piggelingrodan

10 kommentarer:

Ilva sa...

gimme gimme gimme!

Anonym sa...

Hela din blogg är pigg! Jag ger mig sjutton på att datorn reagerar lite snabbare när jag är härinne.
Eller också är det bara för att den är så grön och grod-fin.
//Jonas

Patrik Pettersson sa...

Berätta om mirakelmixturen!
Har en lång uppsatshöst framför mig...

JULIEK sa...

Ja berætta mer, skulle gjerne hatt litt mer energi.

Anonym sa...

Pitta nu?
Vata förut?

Jag är blandning av kapha och Pitta.

Lyckliga Grodan sa...

jag kan inte riktigt säga vad det är för något i burken..
två sorters örtpiller..
och en kletig örtgegamoja..
och så ordinerar han alltid sömn, andningsövningar.. promenader och yoga..
kanske är det jag blir pigg av..
eller kanske för att han lyssnar..
och tar min puls på olika sätt..
och ställer intresserade frågor..

bekräftelse är maktfullt..

jag är en pitta-vata..
sägs det...

Batbut sa...

Wow! En sådan skulle jag behöva 1 av eller två, äsch släng hit ett helt dussin.... Gimmie please *s*

Anonym sa...

Det där låter helt klart användbart. Även jag pitta-vata. Och klart i behov att varva ner. Men min läggning motverkar det hela...

Bloggblad sa...

Jag har också fått den diagnosen när jag var på ayurvediskt hälsohem. Det var mycket som var intressant - men allt där var dyyyyyrt.
Jag ska nog förresten skicka dig en intressant sak via mail...när jag ätit.

Visionary soul sa...

Men så bra att du är så pigg att du irriterar omgivningen! :-) Det måste vara ett gott tecken... eller...? ;-)