2006-08-28

genetisk teori...

idag har ett åsk- och regnoväder parkerat sig över grodträsket..
och det har blött ner och fört oväsen sen sjutiden i morse..

sitter här på jobbet..
och tänker på hur skönt det vore...
att tända en brasa..
ligga under filten..
och läsa en bok..
eller kanske ta en liten tupplur..

och så kom jag på varför det alltid känns så när det regnar..
såklart..
för länge länge länge sedan...
när vi vandrade omkring och samlade saker..
och inte var bofasta..
så fanns det ju inget annat att göra när det hällregnar..
än att kura ihop sig under något..
och vänta ut regnet...

det ligger alltså i vår arvsmassa...

det brukar ju vara kimmi som gör såna här smarta reflexioner..
men även en groda kan..

när nöden tränger på...

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag tror att du har helt rätt i din teori. :)
Ska tänka på det nästa gång att det bara är min inre stenåldersmänniska som vill kura inomhus när det regnar ute.

Lyckliga Grodan sa...

jamenvisst..
så nu när kura-ihop-sig-under-filten-reflexen går igång så är det bara att följa med..
det är ett helt naturligt beteende..
med överlevnadsvärde..
darwinistiskt sett alltså...

Anonym sa...

Undra om de även hade pubar på stenåldern, för jag fick på lunchen en sån reflex att sitta kvar i solen på uteserveringen och ta mig en öl :o)