2006-08-24

idésprutan...

en klar tanke slog mig..
på väg till jobbet...

"slå upp en mellanvägg..
isolera..
en ny dörröppning...
en mustig tapet...
kanske en braskamin.."

perfekt...

jag ringde grodmannen direkt..
som är rätt trött så här i slutfasen av köksbygget..

han lät ju inte riktigt lika entusiastisk som jag kände mig...
konstigt....

uppdaterad 08.59:

jag berättade inte för honom om de andra planerna...

hallen : riv bort delar av en vägg.. ljus pärlspont.. en ny dörr.. nej två nya dörrar.. gör om hela trappan.. och nytt trappräcke..nytt innertak...

arbetsrummet.. nja här var det bara ytskikt.. tror jag.. tapeter helt enkelt..

förstukvisten.. den ska nog byggas in.. gammaldags fönster.. en stentrapp upp till dörren istf den usla trätrappen som är där nu..

och balkongen där uppe... byggs in på samma sätt som förstukvisten... större öppning in till övre hallen.. ..som ju också måste tapetseras...

ute på gården... två nya grusgångar... och ett par rabatter som måste grävas om...

och så har jag några andra projekt som jag går och tänker mig att han ska utföra...

jag tror jag väntar på rätt tillfälle...
idag verkar inte vara rätt dag att berätta...

5 kommentarer:

PGW sa...

Han hämtar sig snart och då kommer han inse genialiteten i din idé! :-)

PGW sa...

Oj, nu läser jag uppdateringen också, bäst att smyga in de där planerna lite i taget kanske :-) Men när han sedan är igång så kanske han kan fixa min hall också, det är också lite riva väggar och sånt ..?

Anonym sa...

Lycka till! Det handlar ofta om att "plantera" sina ideer i makens huvud så att han tror sig kommit på det själv...

Lyckliga Grodan sa...

exakt marskatten.. det är så det går till.. det går inte på något annat sätt..

pgw.. han kommer direkt när han är färdig här..hihi.. det kan ju dröja ett tag som du ser...

Anonym sa...

jaha det låter ju som det blir tjusigt värre...men som sagt bäst att ta det varligt med grodprinsen så han inte slänger yxan i sjön läs(hammaren) Men det är säker saker du kan göra själv,,,tapetsera är inte svårt bara man har grejer hemma .går fint det.Mäta noga först klippa til allihop klistra på 3 st våder i taget och upp med dem samt lite krafs med en mjuk bred tapetborste och en handuk i fickan att torka lite rinnande klister ev med.så är det klart.
Fniss....