2006-12-29

lättnadens sömn....

jag har sovit så gott de senaste nätterna..
djupt och lugnt..

förra veckan var jag ytterst lättgråten..
vid minsta lilla antydan till något sorgligt svämmade tårkanalerna över...

i morse på väg hit till jobbet kom jag på vad det kan bero på..

min älskade grodman har haft konstiga kroppsliga symptom i höst..
och blev skickad på en skiktröntgen av hjärnan..

i min hjärna har det värsta spelats upp...
om och om igen..

men..
det var inget fel på hjärnan..
(hans alltså..)

förmodligen stressrelaterade symptom..

det är ju det jag har sagt hela tiden...
oj oj..
vad jag är glad att jag hade rätt för en gångs skull..

och nu har väl spänningen i kroppen släppt..
och jag sover gott..
och gråter inte för minsta lilla..

gott slut på er oxå...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Grodan, mina ögon tåras när jag läser ditt inlägg...så skönt att det "bara" var stressrelaterat. Nog så tufft att bli av såna symtom ibland också, men hoppas det släpper snart!

Lyckliga Grodan sa...

jag har inte fattat hur orolig jag egentligen varit tror jag..
jag har hållit en lugn fasad för familjen.. och för mig själv inte minst..
men jag inser att jag i princip höll på att gå i bitar tidvis..
nu känns allt bättre..

och det är som du säger..
stressymptom kan vara svåra att bli av dem med.. men han har fått insikt om att han inte kan gå på hur som helst..
och på ett manligt sätt redan börjat avveckla sådant han kan bli av med..

Tankevågor sa...

Åh, Grodan vad skönt att du kan släppa din oro nu!

* Blinkar bort tårarna och skickar en kram *

Anonym sa...

Retroaktiva grodkramar kommer här!
Ja, man håller ihop under tiden som oron och ovissheten härjar och vilka krafter går inte åt till det!

Stressymptom måste också tas på allvar och åtgärdas långsiktigt. Yttre stress kan vara lättast att få bukt med - plocka bort saker ur almanackan. Men den inre stressen kräver avspänning av annat slag.

Men grodor är sällsynt kloka så det ordnar sig nog. Så verkligt glad över att det inte var det farligaste och hemskaste!

Ett riktigt bra 2007 önskar jag hela grodfamiljen!

Mildamakter sa...

Åhh så skönt... Man begriper oftast inte hur orolig man faktiskt har varit förrän oron släpper. Hoppas att grodmannen ser till att få bukt med stressen så att allt blir ännu bättre under 2007 :o)

Anonym sa...

Så skönt för er alla! Nu kan han ta hand om sig och (förhoppningsvis) minska stressen och du kan minska din oro och se till att du inte blir för stressad av sådant.
Hoppas nästa år blir ett bra år för er, med tid för alla sorters saker, både aktiva och rofyllda.
*kram*

Cornelia sa...

Så skönt att det inte var värre. Kram

Visionary soul sa...

Man är ju stark, när den andra inte kan vara det... det finns ju liksom inget att välja på. Så otroligt skönt att det inte var något som var så allvarligt att inte en liten livsstilsjustering kan laga det, på lite sikt! Passa på och var lättgråten, du kan behöva vara stark och sätta gränser framöver, kanske...

Kram på dig, och hela grodfamiljen!

Lyckliga Grodan sa...

tack för alla goa kramar..
jag är så glad..
och lättad som sagt..