2006-12-31

nystart..

från en sekund till en annan går vi från slut..
till nystart..

kanske ett utslag av människans behov av möjlighet till bättring..
eller förbättring..

vad vet jag..

jag har fått en utmaning från moni..
om mina förväntningar på det nya året..
2007..

  1. att jag fortsätter rensa.. både mentalt och fysiskt..
  2. att jag fortsätter fokusera (andning och stillhet..andning och stillhet..)
  3. att jag håller i med uppryckningen vad gäller vikt och kondition.. ja alltså kondition upp och vikt ned..
  4. att mitt företag fortsätter att gå bra... även ekonomiskt...
  5. att jag tar mig tid att fota mer.. det gör mig så gott...
  6. att jag äntligen får upp mina fina gardiner i sovrummet.. (jaja.. lätt för er att säja.. men för mig är det ett årsprojekt)
  7. att min trädgård blir finare och vilsammare än någonsin...
  8. att jag får komma på en bloggträff i sommar också.. med skratt och prat..
  9. att jag är glad och lycklig som nu..eller ännu mer..

och så allt det där med god hälsa, familjens välmående, fred på jorden och sånt..

men det visste ni ju redan..

skål på er..

och gott nytt år...

och så vill jag ju se battis och humlans förväntningar förstås..

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år på dej själv!

Från en snorande hostande matfrisk person som nu kan andas ordentligt tack vare magiska förkylningsdroppar! :)

Lyckliga Grodan sa...

gott nytt på sig..
sov på nätterna..
och vila på dagarna..

så blir det nog finemang...
:)

Anonym sa...

Kloka önskningar... Önskar dig Gott Nytt år!!!!

Cornelia sa...

Det var bra förväntningar...lite lika mina... kanske är vi många med samma behov. Gott Nytt År!

Tankevågor sa...

Gott Nytt År önskar jag dig och alla grodor i grodskogen! Ha det gott!

Anonym sa...

Jag önskar också dig och hela grodfamiljen ett Gott Nytt År!
Du hade kloka förväntningar på det kommande året. Jag har försökt att skriva lite, men det var tomt i huvudknoppen idag... jag återkommer kanske till ämnet under året... :-)

Mildamakter sa...

Skål - och Gott Nytt År önskar jag dig med ;o)

Elisabet. sa...

Ett riktigt fint år önskar jag dig, Lyckliga Grodan!
Tack för din hjälp när den behövdes under året som gick.
Så vänlig du ändå var!
Är.
Förstås.

Anonym sa...

Gott Nytt till dig också och en nyfiken fråga: Vilken bransch är du företagare i?

Lyckliga Grodan sa...

elisabet..
tack själv..
för det du delar med dig av..
jag njuter dagligen av det..

annela..
nja.. jag är lite hemlig....

Anonym sa...

Bra löften, gott nytt år.

Anonym sa...

Jag undrar mest eftersom jag funderar på lång sikt att också starta ett litet företag.

Lyckliga Grodan sa...

jag kan verkligen rekommendera att vara företagare annela..
jag har i samma yrke varit anställd i åtta år, och egen företagare i ett år..
det sista året har gett så mycket mersmak..