2006-12-13

tiomila i grodskogen...

etapp 1: se här..

etapp 2: luciatåg med lillgrodan... bedårande som vanligt..

etapp 3: bilfärd med min kära mor... lämna av henne... puss och kram...

etapp 4: julklappsinköp i intervaller.. max tempo.. minimal vila..

etapp 5: lunch.. aaahhh..

etapp 6: se ovan nr 4

etapp 7: återupplivande av nästan-död grodman mha starkt kaffe, vatten och godisar...

etapp 8: se ovan nr 4 & 6

etapp 9: förhindradet av nästan-död-lycklig-groda mha varmkorv och läsk...

etapp 10: se nr 3 minus morsan och pussandet...

etapp 11: hämtpizza till middag..

etapp 12: kvällens promenad.. jag sprang för att komma hem fort!!!!

etapp 13: här är jag nu.. vid datorn...

etapp 14: säng.. säng...säng...

si jo läjter.. aligäjter...

8 kommentarer:

Visionary soul sa...

Åh - jag inser att jag har följt din blogg i åtminstone ett år, för jag minns din hårresande beskrivning av hur du skrämde vettet ur familjen i fjol! ;-)

Tur att du överlevt årets lopp! :-)

Lyckliga Grodan sa...

jajamänsan.. och jag är oförskämt pigg..
nu kan det ju bara bli bättre..
:)

PGW sa...

Hm, punkt sju där, hängde det ihop med att du skrämde stackarn på morgonen med skönsång eller?

Anonym sa...

Oj, vad bra då är man vältränad inför julaftonen!

Lyckliga Grodan sa...

pgw.. njaa.. kanske bidrog det till det hela.. det var nog mer att jag sa att vår tripp nog skulle ta tre timmar till..
istf den halvtimme han trodde att det skulle ta..

Anonym sa...

Hahahahahahah,,,det var det värsta lilla söta groda ta det lite lugnare är du snäll säger oroad Filifjonka

Lyckliga Grodan sa...

jag lovar filofjonkan..
detta var mitt enda.. ENDA.. ryck inför jul..
nu är det divanen och pralinasken som gäller..

Moni sa...

Haha, du skriver så roligt!
Det framgår med all tydlighet att det är bråda tider även hos grodfamiljen. :)