2006-12-07

mjuka gräsmattor..

jag har en stark misstanke..

jag är multikompitabel..
eller sagt med andra ord..

jag gillar läget..
vänder kappan efter vinden..
tar seden dit man kommer....

förr gillade jag inte varma somrar..
i år gillade jag turkiet i juli..

alltid har jag älskat vintern..
igår stod jag ute på den gröna mjuka gräsmattan..
och tyckte det var skönt och behagligt..
och lättskottat..

jag kanske inte är den tjuriga-beroende-av-yttre-omständigheter-groda jag en gång var..

vad var det jag sa om hundar..
gamla sådana..

det går visst..

9 kommentarer:

PGW sa...

Tja grodor är väl växelvarma så de anpassar sig väl? Eller hur var det nu?

Lyckliga Grodan sa...

prexiselemente.. så är det..
pang óch granatar..
svett utefter väl formade underarmar hos unga män..

och så växelvärmen försåt..
den kan kommap hurs hio´pppöö
ibland rajt on... alla hamme..
ibland som någon dasn där man tappat bort nåt..
ilband har man växelfvärmane ijk´´jjnöert´´´.

Lyckliga Grodan sa...

min kommentar igår kväll..
hihihi..
lite trött...
på gränsen till koma..
och helt obegripligt..
underarmar och växelvärmare..
och mycket mystisk stavning..

PGW sa...

kära nån, vad var det i tekoppen igår kväll egentligen? ;-)

Lyckliga Grodan sa...

jag har glömt vilken tesort det var..
ska kolla och rekommendera..
om man vill bli lätt förvirrad..
och drogand!?

Anonym sa...

Vad härlig du är! Inte vänder du kappan efter vinden, det kallas för att anpassa sig!

Anonym sa...

Jag gillar din blogg, lyckliga grodan. Kommer säkert att titta in här igen. :-)

Anonym sa...

Jag gillar din blogg, lyckliga grodan. Kommer säkert att titta in här igen. :-)

Lyckliga Grodan sa...

marskatt.. jag håller faktiskt med dig.. vända kappan efter vinden..
det är nog en lismande karaktär..
jag är INTE lismande..

pallas..
du är välkommen..