2005-12-03

id-kort

Jag har länge undrat vad för sorts groda jag är..
nu vet jag..
så skönt...





I'm a Green Tree Frog!
These little frogs are grass-green colored, usually with a creamy colored line running from the jaw along the flanks. Males make a really loud noise thats a bit like quacking, which is sometimes known as a "rain call" because they tend to make a lot of noise before rains, but which can also be stimulated by external noises. They eat an assortment of bugs including crickets, moths, and flies.

Vad är du för groda?


12 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Länken funkade inte.

Lyckliga Grodan sa...

vad synd.. det krånglade så när jag skulle lägga ut hela inlägget.. ska se om jag kan fixa det..

Lyckliga Grodan sa...

nu funkar det...

Humlan sa...

Låter storgrodan en massa innan regn också???
Är lite undrande till er diet, men det kan ju bero på att jag är en humla...

Anonym sa...

pacman-frog, tycker om att äta, men det syns då verkligen inte!

Humlan sa...

Enligt testen är jag en Golden Mantella Frog, färgen blev ju ganska rätt iaf...

The Female Dinousaur sa...

Utan att göra det där testet skulle jag vilja säga att jag är en .... liten groda.

PGW sa...

Jag blev också en sådan där Mantella-groda, den såg lite solbränd ut liksom?

Vi på Kantarellen sa...

Jag blev en rödögd trädgroda. Undrar om det är bra eller?

Lyckliga Grodan sa...

alla grodor är bra grodor.. tror jag..

Jenny sa...

Är afrikanska dvärg grodor nått att ha??? ;-)

Lyckliga Grodan sa...

självklart.. men vad gör en sån i australien.. tala om att kunna göra stora och långa hopp..hi