2005-12-19

sniff sniff sniff










hela huset luktar..
vi bakar pepparkakor..
och torkar
apelsinskivor i ugnen (tack husmusen för inspiration)

här har minsann inte varit en gnutta julstämning sedan första advent..
men nu tar det sig..

för en pysselanalfabet som jag känns det spännande..
och kul..

och himlarns vad det luktar gott...

I feel good....


Uppdatering kl.19.04

jag lyckades bränna två hela plåtar med peppisar..
fniss..jag är helt enkelt en väldigt misslyckad pysslare...

jag har överlämnat bakandet till resten av grodgänget..
mina apelsinskivor blev iaf jättefina..
det känns bra....

7 kommentarer:

Humlan sa...

Torka apelsin, låter som ett härligt sätt att sprida dofter och sedan kan man sätta lite färg på hem och presenter med apelsinskivor!
Själv packa jag och packar och packar... åker i morgon och jag är inte speciellt effektiv just nu!

Ilva sa...

Du hamtade tydligen kraft i utlandet! Jag MARKTE inte ens att det fattades prickar...

Anonym sa...

Pepparkakor som är lite hårt gräddade tycker jag är godast. Men så klart, inte brända!
Har du ingen "äggklocka" som kan hjälpa dej med ett litet ringring?

Anonym sa...

Man måste inte vara en "lyckad" pysslare för att ha kul!
Visst är det myyysigt?!
:)

Lyckliga Grodan sa...

Humlan..lycka till med packningen..
Ilva.. av-prickad.. det blir man kanske när man bor i ett o-prickigt land..
Rita.. det var mycket klokt sagt.. jag borde använda äggklockan.. men jag glömmer liksom bort det..
Moni.. det är mysigt.. trots allt..

Visionary soul sa...

Jag håller med moni, det behöver inte bli lyckat julpyssel för att vara kul! :-) Särskilt när hela familjen pysslar, då är det dessutom nästan alltid något som blir bra så att alla får bli glada!

Batbut sa...

Myset är viktigast, peppisarna kan man köpa *s*. Men hallå, vars var Du någonstans? London månne?