2005-12-27

lurad..





















gullgrodan och jag var och klippte hos idag..
samtidigt...
den kära maken kom dit och väntade på oss..

och tro det eller inte..
de fick mig att inte klippa håret så kort som jag hade tänkt..
"det äär sååå fint med långt hår" ...

sa de och klippte med sina långa ögonfransar...

och så visade de mig bilden av Mandy Moore.. (se ovan..)
"titta vad fint det blir.."

de kommer att bli förvånade...
jag är inte det minsta lik lilla Mandy...
vare sig med eller utan hårsvall...

8 kommentarer:

Ilva sa...

jaa du men du vet aldrig! Fragan ar val om du VILL se ut som hon dar!

Klimakteriehäxan sa...

...men LITE lik henne är du väl ändå om du kollar noga! Fråga maken! (han törs rimligen inte annat än hålla med...) :-D

Lyckliga Grodan sa...

Ilva.. nja.. det verkar som jag i så fall får putsa och ansa mer än jag gör nu.. och jag vet inte.. jag har nog ingen lust med det..
häxan.. fniss.. nää han kan nog inte annat än hålla med..

The Female Dinousaur sa...

God Fortsättning på dig, o du lyckliga groda! Jag som haft äran att uppleva dig IRL kan ungefär föreställa mig hur du ser ut just nu, om du inte ansat för mycket. Men Mandy Moore var kanske inte helt klockrent lik... Du ser betydligt bättre ut!

Jenny sa...

Hur blev det till slut? Är du nöjd med ditt svall?
God fortsättning på det nya året!

Lyckliga Grodan sa...

biggis..god fortsättning.. och hoppas tomten var snäll med er..
Mette.. grodfamiljen tar ingen hänsyn till lyckliga grodans protester.. och jag är så velig med håret.. så de får bestämma en gång.. om jag inte vill ha det så så blir det kort igen vid nästa klippning..
hej jenny.. det är definitivt kortare än Mandys.. men på väg dit.. jag har ogräs till hår.. tjockt och självrakt... växer fort.. god fortsättning själv i värmen..

Bloggblad sa...

Visst är det fisigt! Mig har de också visat bilder och inte fasen ser jag ut som på bilden.
Och idag insåg jag (för första gången? nej, knappast) att kläderna inte ser ut likadana på mig som på skyltdockorna... taskigt! Montera dom på en tunna så att jag kan få känna mig smaaaaal när jag provar.

Lyckliga Grodan sa...

jaa, bloggblad.. det där med kläderna känner jag igen.. ser mer prinskorvsaktigt ut när jag har på mig kläder som var så snygga ut på någon annan.. konstigt...