2006-03-28

det ena och det andra...

jag ska vrida sönder hårddisken.. centralminnet eller vad det nu kan heta på den här datorn...

den medverkar inte vid mina manövrar..

vägrar koppla upp sig mot servrar som storgrodans dator glatt hejar på och omfamnar..
diskriminering på oåtkomlig nivå..

det har varit en rätt usel kväll...
ovan nämnda inslag förpestade grodsinnet..

men inte det ena utan det andra..

jag klämde ur mig en artikel som jag redan sålt....
ha.. det kändes bra..

jag hittade en slatt riktigt gott vin...
som jag nu njuter av...

jag är som vanligt oemotståndlig på de allra flesta sätt...

/grodan utan distans..

9 kommentarer:

Humlan sa...

Tjuriga, trilskandes datottrar ska man hota med skrotning... eller elransonering kanske? Du får byta med storgrodan, så får han uppfostra din också...

Men annars låter det som en trevlig afton i storskogen!

Monica med yffen sa...

Det här med artikeln låter ju bra. Var det samma tidning också? Kan du ge mig ett tips hur man bär sig åt att sälja samma artikel två ggr till samma tidning? (Om det nu var samma tidning). (Vad tjatig jag blev här...)

Lyckliga Grodan sa...

du har nog rätt humlis.. men jag blir stortokig på datorer.. när de inte gör som jag vill..
fina grodor du spanat in på mässan.. wow.. jag vill också åka dit...

Lyckliga Grodan sa...

monica.. nä det var bara en tidning.. men deadline är i morgon.. och jag skriver på beställning åt just den uppdragsgivaren.. ibland gör jag tvärtom.. och det är lite roligare... dvs skriver nåt bra och försöker få det sålt..
jag tror jag svamlar..jag med..

dixi sa...

*ler * låter härligt!

Anonym sa...

Hammaren i ena hand och pennan i andra? Så den makar på sig.. Bra sätt att återanvända skrivet material utan att anstränga huvudet.

Vigg sa...

det är bara att skrota och börja om.... igen o igen o igen o igen o igen o....(tillslut så tröttnar man och köper ännu en ny)

det där med recirkulation är skoj.....

Höres
Vigg62

Lyckliga Grodan sa...

mette.. jag är väldigt förtjust i att bli kallad grodifer.. jag tycker det passar bra..
akta dig vad det kommer att bli snyggt när bruce hjälper till med städningen.. och grattis i förskott..

Sol och skugga sa...

Hej!

Jag måste säga att jag gillar Glada Grodan när du är lycklig och utan distans....
/Bisse