2006-03-21

ordning&reda









så där ja...
skidorna inställda för den här säsongen..

grodan ska inställa sig i sängen..
efter att ha...
lett grupparbeten på en konferens..
skrålat i baren..

lekt i poolen..
åkt vattenruschkana..
spelat nattbowling..
kastat mig ut för stupen med vild blick..

bastat mig mör och mjuk...
sjungit kareoke..
och dessutom vaknat klockan sex på morgnarna..

tyvärr blev det ingen dans..

det är med andra ord dags nu..
för riktig braksömn..
lång.. djup.. och ostörd..

men innan jag går och toksover...
vill jag bara meddela att jag ställt fram solstolarna..
på uteplatsen..

för nu är det väl ändå vår...
eller hur..

8 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Åh, jag undrar om jag någonsin kommer att få se en solstol igen? Här är det inte vår, så långt ögat kan se... Skönt att du håller ställningarna.

Sol och skugga sa...

Jag instämmer med dig. Visst är våren på väg! Vår och höst är ändå mina favoriter!
/Bisse

Sol och skugga sa...

Nu när jag ändå har hittat din blogg....Är du en groda förklädd till krokodil? Jag tycker att du starkt påminner om en krokodil på fotot på dig (eller kanske jag som glömt ta av mig solglasögonen?)
/Bisse

Anonym sa...

Nämen, ställer du skidorn? Det ska göras EFTER påskhelgen:-) Jag kommer gärna med på din konferens nästa gång, det låter tokunderbart!

Mildamakter sa...

Jisses, du är då verkligen effektiv. Bra att skidorna har ställts undan...nu MÅSTE det bara vara vår snart...väl???? ;o)

Lyckliga Grodan sa...

milda.. jag har gett upp vintern nu..
vår kom hit..
det ser lovande ut här..
snön smälter fort på dagarna.. tyvärr är det många minusgrader på nätterna..

Lyckliga Grodan sa...

biggis.. jag ger ju aldrig upp...

bisse... fniss... jag är faktiskt en groda.. på bilden.. men det känns skönt att kunna bli misstagen för krokodil... lite mer skräckinjagande.. välkommen hit..

AnneMaj.. nu blir det inget mer skidor för mig.. den här sidan om midsommar.. tror jag.. När åker ni till klövsjö??

Anonym sa...

Påskafton och stannar lö-lö. Bor på Kvarnsjö camping. Du kan mejla och få nummer av mig om du vill titta in på fika eller så:-)