2006-03-22

gangstergrodan talar ......

jag fortsätter pladdra på i bloggform..
jag kan ju se att jag syns.. via edit posts..
fiffigt..

nåja.. det var ju inte det jag skulle säga..
en väldigt stor myndighet har betalat mig för något jag inte gjort..
dvs. jag har fått X antal kronor..
(ganska många faktiskt..
fast inte så många att jag kan göra vad som helst..)
insatt på mitt postgiro..
med hänvisning till min enskilda firma..
och ett jobb som jag skulle gjort åt dem för ett halvår sedan..
men som jag alltså inte har gjort..

hur ska jag göra nu då???
jag är väldigt sur på den här myndigheten..av flera skäl..
jag har tusen saker jag kan göra för pengarna..
ska jag behålla pengarna och spela dum om de kommer på att det var fel??
det kunde faktiskt vara så att jag hade gjort det här jobbet.. det är mitt kompetensområde (ooohh.. vilket tjusigt ord....)

tänk om jultomten verkligen ser allt jag gör..
då kanske jag inte får några julklappar i år..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å andra sidan kan du i så fall köpa julklapparna själv så får du vad du vill ha ;-)

/PGW

Humlan sa...

Hur stort samvete har en groda?!? Det är frågan...

...en tanke; vissa politiker kan avgå, men ha kvar en lön (över miljonen) i över ett år...
så, om du betalar tillbaka, så har dom pengar till sådana meningsfulla utgifter...

Cornelia sa...

En groda kan väl inte ha koll på allt heller? Vilka jobb den gjort eller inte gjort, vilka pengar den har fått eller inte fått. En groda är väl i stort sett att betrakta som en konsument och den kan man ju inte kräva så mycket av har jag förstått. Grodan kan väl inte hjälpa att STORA Myndigheten inte har koll? Men tyvärr så brukar myndigheterna förr eller senare upptäcka att de betalat ut fel pengar och då måste grodan betala tillbaka.

Peter Madison sa...

Äh vadå, även en groda har ju ett hjärta ju!! Följ det och gör precis som det säger..... Hugger det till och gör ont, tja då vet du det....Känns det himmelskt och enkelt, då har du gjort rätt. Oavsett vad du gör!!

Lyckliga Grodan sa...

som ni ser i följe-inlägget.. så har grodhjärtat talat..
jag är obotligt ärligt...
men det är ju kul att leka med tankar ibland....