2006-03-03

shift











puh..
nu är det bara en dag kvar..

fast det har varit otrooligt kul..
på flera sätt..

jag har tokåkt nerför branterna med storgrodan (som jobbat som skidguide i alperna) och med älsklingskompisen(som var ski-bum i sin ungdoms gröna dagar)....

jag har åkt lätta backar med gullgrodan..
som fått större och större självförtroende under veckan.. och t.o.m längtat till sittliften på morgnarna...
(hon skulle ALDRIG åka sittlift i början av veckan)

däremellan har jag hört om bravader i backen..
av gullgroda 2 och hans kompis..
jag är rätt nöjd att jag inte ser allt de gör i backen..
det finns gränser för vad ett modershjärta tål...


det har varit en kanonvecka..
trots att jag längtat hem..

nu är jag nöjd på snö..
hör ni det..
det får bli vår nu...

snö bort..
vår komsikomsi..

6 kommentarer:

PGW sa...

Praaiiiisseee the Loooord! Hon är botad från snö!!! :-))

Och hemma igen, välkommen!

Lyckliga Grodan sa...

jamen.. visst är det konstigt..
bara jag fått stänka av mig i pisten.. så vill jag ha vår..

nåväl.. man ska inte förneka sig något.. jag får väl lägga på ett rejält lager ljusrosa nagellack nu då..

Morgondimma sa...

Hurra! Äntligen är hon vid sina sinnens fulla bruk.

Anonym sa...

Nu är jag ensam som älskar snön. *gråter hejdlöst*

Anonym sa...

ska jag säga till när tulpanerna börjar blomma så du kan komma ner i perfekt blomstertid? *ler*

Lyckliga Grodan sa...

jaaa.. snälla josephin.. ett hav av tulpaner.. det vore något nu när det är så in i h-e kallt här..