2005-11-08

lekdags

inspirerad av andra bloggare som verkar hantera vardagsrutiner på ett smidigt sätt har jag idag lekt rollspel i hemmet:

07.15 kärleksfull hustru(gäspar.. drar täcket över huvudet när maken väcker mig)
07.45 ansvarstagande mamma (vinkar i fönstret åt tolvåringen som fixat morgonen själv)
07.55 kärleksfull mor (tröstar tioåringen som glömt göra glosläxan (hon stavar bättre än Horace E, så det ordnar sig nog. vinkar i fönstret igen)
08.15 piga (rensar braskaminen från sot o sånt.. fixar en brasa... plockar undan frukosten...bäddar sängar... bär upp tvätthögar)
08.55 djurskötare (matar fiskar, kliar katter och utfodrar även dessa)
09.10 lokalvårdare (plockar undan i hallen, dammsuger en snabbis)
09.35 tvättpersonal (tömmer torktumlaren, viker snabbt ihop tvätten)
09.55 viktig person på kontor (bloggar)
10.15 exekutiv (får iväg flera mail som väntat länge, ringer ett samtal jag gruvat mig för..)

UPPDATERAD

11.00 gårdskarl(hugger ved, städar bort skräp som legat mycket länge..)
12.15 kocka(gör lunch(macka och te) och förbereder middag för familjen(jag svimmar.. vad ordentligt..))

UPPDATERAD IGEN

13.45 intresserad förälder(frågar grodungarna hur dagen har varit)
14.15 företagskompanjon(arbetsmöte)
15.00 arbetsgivare(info-träff med presumtiv personal)
17.00 duktig flicka (gråter så jag skakar hela vägen hem för att det känns som om jag inte håller måttet)


UPPDATERAD ÄN EN GÅNG

19.00 modern kvinna(gaskar upp mig efter att ha läst underbara bloggkommentarer, fått ett mycket tröstande telefonsamtal och fått höra av storgrodan att jag är bäst (visste väl det!!)JAG ÄR TILLRÄCKLIGT BRA!! HA, SÅ DET SÅ!!!)
20.30 piga (stoppar allt, nästan iaf, i diskmaskinen och startar den, gör rent spisen...)
21.00 sträng förälder(släckning, ingen pardon)
21.10 europé (häller på kontinentalt vis upp ett glas vin... pratar med maken...)



uppdateras inte mer .... slutlekt för idag...

19 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Så himla aktiv... och på bara två och en halv timme. Nu har du gjort ditt för idag.

Humlan sa...

Himmel! Jag bara såsar runt och är seg... men tvättmaskinen är laddad och lite kökspiga har jag också varit! *försöker vara positiv* Man kanske skulle göra som du och skriva upp allt man gjort istf att bara se det man inte har gjort!

PGW sa...

Effektiv dag! Kan man hyra dig? Jag har skumma högar på mitt skrivbord som jag helst inte vill närma mig ...

Anonym sa...

Nu känner jag mig extremt slö! Sådär mycket hinner jag knappt med på några dar...

Cornelia sa...

Oj vad du hinner - och blogga också!

Anonym sa...

Nu skämms jag för att inte gjort nått!
Va,, gråter du????

PGW sa...

nejnejnej inte gråta över otillräcklighet! *peppa peppa*

Humlan sa...

Nu är ju listan ännu längre!
Inte ska du gråta, du håller säkert alla mått! Titta på vad du har skrivit, se vad du har gjort på en dag och tänka vad mycket energi du har. Riktar du all denna energi och din kunskap mot ett bestämt mål, så räcker det säkert hur långt som helst!

Batbut sa...

Grodan, jag tror Du behöver lätta hjärtat lite. Verkar som om tårar och sorg är på väg att svämma över. Här finns alltid en axel!

Vi på Kantarellen sa...

Duktig flicka har jag också varit... skiter i det nu och har accepterat att jag är en jättebluff. *skrattar*

PGW sa...

Titta, bortsett från en smärre formsvacka så blev det ju en riktigt bra dag! :-)

Lyckliga Grodan sa...

det här var ju ett roligt experiment.. någon trött småbarnsmamma skrev att hon brukade leka att hon var mamma nrä hon blev trött på vardagsslitet.. nu har jag lekt effektiv mamma idag.. imorgon vilar jag..

pgw: jag vet.. fy... jag vet..

battis.. det liksom svämmade över idag.. det beror väl på något.. och tack för axeln.. jag tar tacksamt emot..

mamsen.. jag borde veta bättre.. ramlade ner i någon ynklig ynk-grop.. har nu klättrat upp..

Lyckliga Grodan sa...

pgw: igen.. ja.. det ordnade sig ju.. tack vare er.. och några andra...

Anonym sa...

Groda, du är ju allra bäst! Bodde du inte så långt bort hade jag kommit å gett dej en kram!

Lyckliga Grodan sa...

rita.. det hade ju varit för mysigt.. jag skulle krama tillbaka länge länge.. och bjuda på ett glas vin..

Anonym sa...

Kanske tur vi inte bor nära,, hade ju kanske blitt ett vin å hångel pary stup i ett!*skrattar gott*

Lyckliga Grodan sa...

hahahaha.. hade nog inte gjort nåt.. goa grejer ska man ha mycket av...

PGW sa...

Ynk-gropar är farliga saker, de anfaller på ett lömst och oförutsägbart vis ibland. Vet inte riktigt hur man betvingar dem, alla tips emottages tacksamt. Anticimex kanske??

Lyckliga Grodan sa...

akvarium och två katter.. och tre grodor av varierande storlek..
det var allt.. hehehe