2005-11-07

nyttigt







nu har vi bokat fjällsemestern..
den där som jag inte kan vara utan..
den där som jag gärna äter vattgröt ett halvår för att kunna åka på..
i år kanske det blir så..
vi har nämligen bestämt oss för att åka till SKIDORTEN

den stora, nja, den största iaf, i Jämtland i Sverige...
dit åker alla nollåttor och sörlänningar...
och visar upp sina fina kläder, dyra utrustningar och sin dåliga skidåkning...
har en viss groda hävdat högljutt i många år..

dyrt är det också..
och bara en massa köer...

nu är det bara så att vi råkade åka dit för nåt år sedan..
nästan som av misstag...

och himlarns vad skoj vi hade..
bland alla nollåttor och sörlänningar..

backarna var roligare än i familjeparadiset lilla skidorten...


ibland är det bra för bredkäftade grodor att ha fel....

nu längtar jag..

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Gladare nu? =)

Lyckliga Grodan sa...

mycket gladare nu.. tänk vad lite konsumtion kan göra en glad i förväg.. fast jag är lite avundsjuk på dina skumbananer...
måste kanske åka och köpa några..

Batbut sa...

Ha! Jag vet! Hade klippkort dit på det glada 80 och 90 talet. Tiden pre-children. Besökte väl en och annan after ski också. Tror det skulle kunna bli en alldeles egen blogg om det... Huvva! har lite mysko rekord i den där byn.... Nu skäms jag. Får nog gå och sova nu

Lyckliga Grodan sa...

nänänä.. stopp där battis.. har man sagt A så får man säga B.. vad har du för mystiska rekord från skidorten..
vi kör ju fortfarande den mer barnvänliga skidsemestern.. men kul har vi iaf.. utan rekord..
kom igen nu...

Batbut sa...

törs jag inte! Då måste jag bli helt ikognito! Fast jag kan avslöja att ett av rekorden involverar hot shots, ett annat barmarksåkning...

Lyckliga Grodan sa...

alter ego.. vi har varit i fjällen varje år med barnen.. från sex månaders ålder.. det har blivit många timmar i pulk- och barnbackar.. men nu.. när de är tio och tolv.. då åker de skidor så det fräser om det.. och det är så kul..
det blir bara roligare och roligare... med barn alltså...