2005-11-13

väntan




Grodfötterna är i behåll som ses ovan...

och jag vågade..

teoretiskt sett så vet jag att det går.. det har ju gjorts förr...

men så himla kaxig var jag inte.. man såg ju glödande kolbitar under de andras fötter...

symboliskt sett en kraftfull rit.... varför har vi tappat bort våra riter och ritualer... de är viktiga i alla samhällen...

vi eldade upp skräp.. och laddade elden med sånt vi ville ha...

Eldkyssar under fötterna har jag.... som en påminnelse..

Nu är det söndag igen.. min favorit bland favoriter...

sovmorgon.. grodpappan fick fika på säng...

hela grodgänget har varit ute och fixat på gården..

eldat skräp och ris.. staplat ved.. flyttat på tegel som lyckliga grodan ska ha till sitt växthus.. någon gång...

Nu får snön banne mig komma...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gjorde det! Visst var det häftigt?
För övrigt håller jag med dig - nu får snön komma snart!!!

PGW sa...

Vad coolt! Du gjorde det! Jag skulle vilja prova!

Vi på Kantarellen sa...

Modiga du!

Lyckliga Grodan sa...

mmm.. visst var det modigt gjort.. och jag är glad att jag gjorde det.. behållningen av kvällen var dels glödvandringen men också att vi var och en tänkte igenom vad vi bar på för skräp.. och vad vi vill ha av framtiden.. vi gjorde målbilder för oss själva.. det är bra att göra alltemellanåt tror jag..

klart ni ska gå på glöd..

Lyckliga Grodan sa...

det ska bli mette.. snöbilder specially for you... och gärna såna där med snötyngda granar och så.. det är fint...
hur har du det i skåne? ibland blir det ju snö där oxå.. fast den mest yr omkring förstås..

Theron o familj sa...

Har du gått på glödande kol?! *mycket imponerad*.
Och jag vill också ha "snö-bilder". Älskar vinter och mycket snö! (Men då är jag också född och uppvuxen med sånt, annars vete sjutton).. ;)

Lyckliga Grodan sa...

snöbilder ska det bli... när det blir snö.. det är iaf minusgrader.. en viktig del i snöflingefabriken...

Cornelia sa...

Snö till jul vore fint, men glödpromenader - det verkar väl hett för mina fötter.

Anonym sa...

Du gjorde det,,, GRATTIS! Det tycker jag var modigt!
Snön längtar jag åxå efter!

Batbut sa...

Grattis damen! Var lite rädd där ett tag. Men angående snön så håller jag INTE med. Jag fryser då!

Annela sa...

Jag vill också ha snö OCH kallt . inte regn, dimma och västkustslabb

Lyckliga Grodan sa...

alter ego.. jo det skulle du... absolut.. jag sätter min ena grodfot på det.. allvarligt..

Bloggblad sa...

Så du vågade! Grattis. Själv har jag inte prövat och tänker inte göra det, men jag har en annan favorit: Jag går barfota ett varv i trädgården innan jag lägger mig hur mycket snö det än är . Fast bara på vintern...
Sommarnätterna njuter jag av daggen.

Lyckliga Grodan sa...

barfota i snön.. det har jag nog bara gjort efter bastubad.. men det kanske ska prövas..