2005-11-27

slisk

pepparkakor och lussebullar...
och glögg..
denna mycket mycket söta och på gränsen till uthärdligt sliskiga dryck...

den enda fikatradition vi håller på...

så nu dricker jag vatten.. kallt kranvatten..
massor med kallt kranvatten...

och myser åt gullgrodan som köpt julklappar till oss när hon vart i stan hos mormor...
och nu har världens sjå att hålla tyst om vad vi ska få...

positiv förväntan gör oss lyckliga...
på riktigt..
det släpps loss massor med lyckosubstanser inom oss...
när vi väntar på något gott..

så fyll midvintern med något som du längtar efter..
och sätt igång med väntandet..

advent!!

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Njae, det skulle vara ledigheten jag längtar efter i så fall... Glögg har jag redan försett mig med.

Lyckliga Grodan sa...

ja.. längta efter ledigheten.. det gör jag med.. och morgnar utan klocka.. och dagar utan krav..
det håller mig uppe några veckor till...

Cornelia sa...

Det ser jag fram emot - ledig - gå och såsa i morgonrock och läsa julklappsböcker.

Lyckliga Grodan sa...

ååhh.. det är så himla skönt..
juldagen är bäst.. när man kan välja boken man ska börja med.. mmmmm

Magnus Carlbring sa...

yo lyckliga grodan

i den där boklistan ===>
är det ju tio böckrer

tio böckrer det är en hel del det säjer jag nu yo

vilcken ska man läsra allra först av alla böckrer det undrar jag nu

yo

Lyckliga Grodan sa...

embryo.. svår fråga.. MEN.. pölsan, de hängda rävarnas skog och Eva Luna är de roligaste... blindheten den allvarligaste.. och tio tankar om tid den klokaste..

Knyttet har ju allt.. så om du bara ska läsa en enda.. läs Knyttet..

... sa...

Dra in en pava starkvinsglögg så känns det inte så sliskigt...eller...man märker inte sliskigheten...efter ett tag...
Schkååll!

(skojar bara, men de värmer!)

Ja! Å vill ngn komma hem till mig med nybakta ljumna lussebullar med MYCKET saffran i så går det alldeles utmärkt!

Ilva sa...

jag har inte druckit glogg pa aratal och ar numera helt avvand. kanns lite trist nar jag laser alla glogginlagg...

Magnus Carlbring sa...

knyttret yo

den har vi i bokhyllran har jag läst den har någnon läst den för mej när jag var tre fyra

om man öppnrar den är det som att klivra in på dagis in i vällningsflasckan in i hemlurerna okcså mumriken okcså muminen också knyttret

han seglar iväg i en väskra det är en fin bild av alltning att segla iväg i en väskra

men vem ska tröstra knyttret det undrar jag nu yo