2005-11-01

motståndsrörelsen vaknar...









det är redan nästa dag..
och jag borde göra massor med saker..

ringa hit och dit..
skriva mail kors och tvärs..
posta ett brev som borde skickats för länge sedan...
städa huset...
göra ren kattlådorna..
åka med papperskräpet...
klyva den sista vedhögen...
säkert borde jag träna oxå..
och äta lite nyttigare..
vara en bättre hustru..
för att inte tala om mamma....
kolla däcktrycket i bilarna..
sortera in pappershögarna...
handla hem mat...
vara trevlig mot grannarna...

men jag vill inte..
jag vill ligga i soffan och läsa min bok...
hela dan...

aarrggghhh...

åå.. jag glömde tvätthögarna.. både de vikta och ovikta..
och den otvättade förstås...
de borde tas hand om....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska gräva ner dig i soffan med din bok och förtränga det där andra. Tvätten lär ju inte gå nånstans eller hur ;)

Cornelia sa...

Kunde vara jag. Såååååååååååååå himla mycket känner jag igen mej!

Humlan sa...

Ja, hua, så är det...
(Söt grodbild!)

PGW sa...

Ska vi rymma nånstans och moffa i oss bakelser hela eftermiddagen istället?

Lyckliga Grodan sa...

pgw: JAAAAAA!!! Det var det bästa förslaget jag fått på århundraden.. säg bara tid och plats... jag kommer.. bakelser mmmm..
anna: nä tvättar går ingenstans.. fast just nu tycker jag att den kan dra dit pepparn växer.. och gullgrodorna klagar på att inga kläder är rena..
cornelia: en tröst i eländet att jag inte är ensam... boken är väldigt bra...
humlan: hua.. kunde inte sagt det bättre själv.. grodor är söta nästan jämt..

Bloggblad sa...

En sak i taget brukar funka. Igår manglade jag, idag har jag strukit - fast det tog inga långa stunder. Ger dock ett himla gott samvete sen när jag lägger mig och läser.